Re: Low-level format

Autor: Kazimierz Pomierny (pomierny_at_ispid.com.pl)
Data: Mon 13 Jul 1998 - 13:25:26 MET DST

The Great Cornholio wrote in message ...
>Czym można przeprowadzić najlepiej niskopoziomowy format HDD?
>Mam program Trouble-Shooter ale on chyba nie obsługuje dysków większych od
>520MB. Czy ma może ktoś jakiś niewielki programik, który potrafi coś
>takiego?

Nowoczesne dyski psują się po sformatowaniu niskopoziomowym. Po prostu na
powierzchni dysku jest zapisany program do mikroprocesora dysku twardego.
Nie mówiąc już o braku korelacji pomiędzy logiczną i fizyczną strukturą
dysku. Ostatnio kilka lat temu w ten sposób zdisablowałem dysk 120MB.
Przypuszczam że twoja 520-ka też się tak zachowa.

Jeśli jednak bardzo chcesz eksperymentować, to spróbuj BIOS-em lub
skorzystaj z programu firmy WesternDigital (www.wdc.com).

pozdrawiam
Kazimierz Pomierny
pomierny_at_ispid.com.pl