Re: Dyski IBM

Autor: Lukasz 'DentarG' Jozwinski from Lublin (jozef_at_kki.net.pl)
Data: Sat 11 Jul 1998 - 11:01:54 MET DST

On Tue, 07 Jul 1998 14:28:52 +0200, Maciej Bartkowiak
<mbartkow_at_et.put.poznan.pl> wrote:

>Prosze uprzejmie o opinie uzytkownikow takich dyskow. Interesuje mnie
>zarowno kwestia predkosci, poziomu glosnosci, jak i awaryjnosci.
>
>Interesuja mnie szczegolnie modele:
>
>DAQA-33240, DCAA33610, DCAA-34330, DHEA-34330, DHEA-38451
>
>dzieki z gory za wszelki odzew

Mam DCAA-34330 od prawie roku ...

jesli chodzi o predkosc jest super, widac to szczegolnie jak ktos
przyjdzie z caviarem lub seagatem ... jak kopiuje z caviara lub
seagate na moj IBM to transfer jest ciagly (oba dyski pracuja), a jak
kopiuje z mojego IBMa na ten inny to co pare mega moj IBM robi sobie
przerwe na papierosa bo ten drugi dysk nie nadaza z przyjmowaniem
danych ... jak juz ten drugi dysk zgra sobie co dostal od IBM, ten
znowu da mu tyle danych ze caviar lub seagate tego nie moga przelknac
;))

jesli chodzi o glosnosc, to bym powiedzial ze jej nie ma, bo jak sie
przesiadlem z caviara to myslalem ze nie mam wcale twadego, a teraz
juz wytrenowalem ucho i jak jest cicho w pokoju to wiem czy pracuje
czy odpoczywa ;))

Awaryjnosc ... u mnie wszystko ok, ale mam go tylko 10 miesiecy (a
gwarancje tylko 3 lata ;))
Ale mam znajomego, ktory w zyciu nie mial innego dysku jak IBM i nie
mial ani jednego bad sectora ... a mial dyski tej firmy od 200 MB
przez jakies 500MB 1 GB 3.2 GB ... a teraz ma cos ponad 8 ;))
Czyli uzywa tych dyskow 6 moze 7 lat i nie mial ani jednego bad
sectora ...

Jesli chodzi o kupno dzis dysku IBM to kupil bym DHEA-38451, ktory z 2
letnia gwarancja kosztuje ok 1000 zl ...
Albo jak ma sie wiecej pieniedzy, cos z serii DTTA np. DTTA-371010,
ale to juz az 1500 zl ... z tym ze ma lepsze osiagi niz DHEA, chocby
dlatego ze jest 7200 obr .... dyski z serii DTTA sa chyba najszybszymi
dzis dyskami IDE ...... a na drugim miejscu sa pewnie DHEA ;)))

Pracowalem z dyskami wielu firm .. Seagate, Caviar, Quantum, nie
wspominajac o Connerach:)) w wielkosciach od 120 MB do 6 GB, i IBM nie
zamienil bym na nic innego ... mysle ze to juz bedzie przez najblizszy
czas moja firma od HDD, tak jak Intel od CPU ...a ASUS od plyt
glownych ......

pzdr,
DentarG

--
       e-mail:jozef_at_kki.net.pl - from Lublin
Warcraft II page - http://hipokrates.am.lublin.pl/war2/