Re: Plyta , grafika - kolejny watek sagi.

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Thu 09 Jul 1998 - 11:32:36 MET DST

marcines_at_czasnaeb.pl (Marcin'S) napisał(a):

> [...]
> sobie zmiane bebechow mego pceta. Zamierzam kupic nowa plyte, procesor no
> i jakis dopalacz xD. Szukajac rady dokopalem sie wlasnie do peceta. No i
> tu zaczal sie moj problem. Po przeczytaniu zawzietych dyskusji na liscie
> zrobila mi sie w glowie niezla mlocka. Planowo moj zakup mial wygladac
> nastepujaco: Riva 128, plyta na Sis David (100 Mhz,AGP Socket 7) i jakas
> K6. Ale po lekturze listy dowiedzialem sie np. ze riva jest ch..owa bo to
> w rzeczywistosci akcelerator 2d. W zwiazku z zaistniala sytuacja
> pozostaje mi wlaczyc sie do dyskusji zasypujac liste kolejna porcja

Nie przejmuj się ;)

> Ludzie co w koncu kupic
> 1) do 3d -Monstera 1 czy jakas Rive, ba a moze Intela(Patrzac na chipowe
> testy to riva jest cacy)- A tak na marginesie-czy riva nie wspiera OpenGL
> i czy sa 3dfxy na AGP?

To zależy do czego, jeśli tylko grasz w Kwaka, i temu podobne gry to
Monster i jakieś badziewie 2D będzie lepsze, jeśli jednak granie w gry
3D nie zajmuje Ci więcej jak 30-40% czasu przed komputerem a zależy Ci
na bardzo dobrej jakości i wydajności w 2D to wybierz Rivę. Riva w
przeciwieństwie do Monstera wspiera w pełni oGL, a 3Dfxów na AGP nie
ma.

> 2) jak plyte.Piszecie ze Socket7 nie ma przyszlosci a co z K7?Czy amd3d
> to nic nadzwyczajnego?

Nie ma jeszcze K7, Amd3D jest podobno extra w Kwaku, nie za wiele
więcej to IMHO daje.
Ale jeśli masz na tyle pieniędzy to bardziej przyszłościowy będzie BX
z jakimś P2