Re: PS2 -> com

Autor: Cooger (squadaq_at_box43.gnet.pl)
Data: Wed 08 Jul 1998 - 22:45:10 MET DST

>Mam duzy problem.

Człowieku nawet nie wiesz jak się cieszę, że masz taki problem !!!
Dzięki temu skompletowałem schemat 3. standardu myszy PS/2 dla PC.

>Dostalem fajna myszke A4 tech model pro-92l,
>ma ona wyjscie ps2, a ja nie mam takowego gniazda.
>Na plycie mam 5 pinow w jednym szeregu do ps2,
>zalatwilem juz gniazdo ps2 ale wejscie na piny
>jest inne 2 X 4 piny lub (bo mam dwa) 2 X 9 piny.
>
>Opis PS2 Mouse na mojej plycie
>Pin number Function
>1 Data
>2 Clock
>3 GND
>4 NC
>5 +5V
>
>Rozbieralem myszke ale tam niema zadnych opisow.
> [...]

Oki już pomagam !

Twoja wtyczka (2x4) ma następujący rozkład pinów (w każdym razie powinna
mieć, chyba, że jest jakiś standard o którym nie wiem):

Rozkład pinów :

  4 6
  2 x
  1 x
  3 5

x- brak przewodu
1-data
2-N/C (nie podłączony)
3-GND
4-VCC (to chyba to twoje 5V)
5-Clock
6-N/C (jw.)

Teraz wystarczy, że pozamieniasz sobie kabelki i powinno zadziałać ...

Jak na razie mieszałem między dwoma standardami (zawsze działało), a ten
drugi wygląda tak :

1
2
3