Re: ha...znowu dyski !!?

Autor: Paweł Boguszewski (pmbogusz_at_1234nencki.gov.pl)
Data: Wed 08 Jul 1998 - 14:09:13 MET DST

> Drugie pytanie: ten nowy dysk zainstaluje oczywiscie jako nadrzedny na tym
> samym kontrolerze co stary...noi wlasnie czy ten stary (Seagate 850MB) nie
> bedzie spowalnial nowego??? I czy nie beda sie gryzly...nie powinny w koncu
> tej samej firmy...ale rozne plataja figle :-)

To zależy jaka to jest 850ka. Jeżeli to jest spadek po connerze to może być CFS
lub CFA. Generalnie ten drugi (mam jeszcze ogyginalny connerowski) działa ze
wszyskim bez problemów na PIO4. Pewnie twoja płyta też nie ma UDMA, więc to
maxymalna szybkość. Możesz do niego IMHO dać prawie wszystko. Co do CFS to
czasami działa na PIO3 i wtedy spowalnia. Można go dać na secondary IDE.
  Co do kupna dysku to zwróć uwage przede wszystkim na:
1. Długość gwarancji u producenta i sprzedawcy.
2. Rękojmie u sprzedawcy
3. cene, pojemność, prędkość, firme.

Czasem ważniejsza jest możliwość wymiany na nowy jak padnie, niż 5% szybkości
więcej. Ganeralnie, z tego co czytam, to obecnie na topie są HDD IBM

--
Pozdrowionka
  Paweł Boguszewski