VooDoo kontra reszta świata

Autor: Mariusz Mierzejewski (marset_at_friko3.onet.pl)
Data: Sun 05 Jul 1998 - 19:14:14 MET DST


Hi,
od dłuższego czasu , jeżeli nie nagminnie, powraca niczym bumernag temat
porównania Rivy 128 do VooDoo. Czesto zadawne pytanie; co lepsze?
wywołuje przpływ wielu postów, w których ludzie nawzajem się przekonują,
przekrzykują, a mniej uświadomionych stara się przciągnąć na jedną bądź
drugą stronę.
IMHO pytanie: co lepsze, VooDoo czy Riva? jest źle postawione. Są to
bowiem dwa produkty zrobione w innym celu. VooDoo ma służyć jedynie
dostarczaniu rozrywki, wyłącznie do tego zostało stworzone i w tym jest
faktycznie niemal niedoścignione:prostota instalacji, duża ilość softu
(gier) i obsługa trzech standartów:Direct3D, Glide i miniOpenGL. Do
czegoś innego, poza grami, ta karta się nie nadaje.
Natomiast Riva 128 jest bardzo szybką kartą 2D/3D, której jedynym celem
nie jest obsługa najnowszym gier 3D, lecz także, a raczej głównie,
innych, specjalizowanych produktów, programów do obróbki grafiki
trójwymiarowej. Instalacja tej karty może sprawić nieco kłopotu (nie
jest to typowa karta PCI), obsługuje także "jedynie" standarty:Direct3D
i OpenGL (który długo firma nVidia starała się przykroić do wymogów
Quake'a). Jest idealnym wyborem dla osoby, która traktuje swojego peceta
jako narzędzie pracy, a w wolnych chwilach lubi sobie nieco pograć.
Bardziej sensowne byłoby, IMHO, porównanie Rivy do Permedii 2 (także
karty półprofesjonalnej). I co ciekawe Permedia 2 - szybki akcelerator
3D w Direct3D (wg niektórych testów niemal na poziomie V2) i bardzo
wydajny w OpenGL - także nie imponuje, wręcz wykłada się, na
Quake-opodobnych.
Pozdr

-- 
		Mariusz Mierzejewski
		mailto:marset_at_friko3.onet.pl
		"Świat Owczarka Niemieckiego"
		http://friko3.onet.pl/wa/marset


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:24:08 MET DST