Re: Re[2]: - !!! PIRATOW ZA JAJA !!! --

Autor: Jerzy F. (foszczka_at_laser.net.pl)
Data: Sun 05 Jul 1998 - 11:51:26 MET DST

Daniel "//BadBoy//" Pykalo ma racje piszac ze to zlodziejstwo.
Problem wlasnosci intelektualnej czy materialnej w spoleczenstwach post-kom
nie jest
wlasciwie rozumiany. Mamy inne odruchy warunkowe. Przez brak wlasciwej
ochrony
wartosci intelektualnych wystepuje zjawisko odstepowania od prob tworzenia
tych wartosci przez tworcow. Slyszalem taka wypowiedz kompozytora polskiego.
Prosze sobie wyobrazic ze Polak w Polsce wymislil by - no np. zamykanie
puszki do Coli.
Na swiecie taki facet zyc moze z tego pomyslu bez problemu. U nas pewnie
malo ludzi
jest w stanie zrozumiec ze pomysl to czyjas wlasnosc. Moze przez to takze,
kraj nasz ma taka
nedzna ilosc patentow? W konsekwencji i tak musimy kiedys za to placic.
Chocby kupujac
gazete redagowana przy pomocy legalnie kupionego pragramu. Chocby jedzac
bigos
na dworcu autobusowym, bo naszym hodowca nie oplacalo sie wyhodowac krajowej
kapusty wiec nasiona kupujemy z licencja. Czy nie lepiej przynajmniej
probowac
zachowywac sie podobnie jak reszta swiata? Przynajmniej do czasu
przyswojenia sobie
na nowo pojec zwiazanych ze zjawiskiem _wlasnosc_ nie nawolywac jawnie do
kradziezy.
Jezeli pracuje sie na kradzinych programach to przynajmniej wiedziec ze jest
to zle.
Nie jestem programista.
Jerzy.

<199807051004.KAA22458_at_www.kki.net.pl>...