Re: Obsluga CDROM Audio

Autor: Leslaw Frydel (lesiu_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 02 Jul 1998 - 10:55:47 MET DST

On Tue, 30 Jun 98 12:39:02 +0200, Mariusz Mroczkowski
<Mariusz.Mroczkowski_at_p19.f84.n480.z2.fidonet.org> wrote:

>Hello lesiu_at_zeus.polsl.gliwice.pl!
>
>??????????! bez mscdex, bo mscdex....
Chodzi mi o to ze mscdex ma zaimplementowana funkcje włączenia
odtwarzania płyty audio (jak nie rozumiesz "odpalenie CD") i jezeli by
napisac taki prorgam ktory tez by mial taką funkcje to mscdex nie był
by potrzebny.

>A co to niby jest to "odpalenie CD"? co ta komenda zrobi ? Zamknie tacke?
>Uruchomi silnik ? Wlaczy laser?
>Skad aplikacja ma wiedziec na jakim porcie jest kontroler CD i czy to ATAPI czy
>SCSI?
>A filesystem zapisany na krazku to kto/co odczyta?
>Czy Tobie wydaje sie, ze to n.p. Norton Commander czyta dysk ? Bo ja Cie
>zapewniam, ze robia to odpowiednie _funkcje SYSTEMOWE_ wywolywane przez NC...
Jak piszesz prorgam w asemblerze to tez nie wiesz gdzie jest karta
muzyczna, najpierw testujesz a potem grasz muzyke , nie ?
Albo uzytkownik to podaje.
A obsluga , program by przeczytał TOC i wysłał odpowiednią komende do
CD-ROM z poleceniem rozpoczęcia odtwarzania od danego sektora.
JEST TAKA FUNKCJA , SPRAWDZONE NA 100% , moge podac URL gdzie jest
cala specyfikacja i opis komend CD-ROM ATAPI.
Zgoda taki NC nie czyta bo uzywa funkcji systemowych , ale te funkcje
to tez kod wykonywalny, ktory ktos musial napisac w celu obslugi
urządzeń na niskim poziomie, więc obsługa na takim samym poziomie bez
mscdex nie jest nie możliwa.

>Czyli w praktyce miec m.in. _wbudowany mscdex_...
DOkładnie ale nie cały tylko częśc odpowiedzialna za obsługe audio.
BO taki mscdex ma jeszcze kupe innych funkcji.

A czy gry potrzebują drivery do karty graficznej ?
Obsługują kartę pisząc bezpośrednio do pamięci ekranu, a nie
przez funkcje systemowe.

L.

--
   _/      _/      _/            _/   _/    Leslaw Frydel