Re: zworka od BIOS-u

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Tue 30 Jun 1998 - 11:19:55 MET DST

On Tue, 30 Jun 1998 10:02:22 +0200, "Maciej A. Kacmajor"
<m.kacmajor_at_energetyka.elblag.pl> wrote:

>Cześć.
>
>Mam problem tzn. mój znajomy ma, wykasował ustawienia BIOS-u zworką na
>płycie (BIOS Award) i po tej operacji komp mu się nie podnosi. Czy ktoś wie
>co się stanęło.

Jak to co? Wykasowal pamiec konfiguracyjna...
Jak niby system ma wstac jak bios nie wie jakie ma dyski? Na poczatek
proponuje wejsc w setup (klawisz del przy starcie kompa), wejsc w
opcje autodetect i rozpoznac geometrie dyskow - jesli nie ma jakiegos
dziwadla w systemie to po tym powinno wstepnie ruszyc. A pozniej -
poustawiac porty we wlasciwe tryby, podobierac parametry
optymalizacyjne - ale dopiero jak system elementarnie ruszy zeby dalo
sie sprawdzic co jeszcze przestalo dzialac.
A najlepiej skorzystac z dobrej rady: "... bo dobry Bog zrobil co mogl
- teraz trzeba wezwac fachowca!"

Darek

P.S. mam nadzieje ze to tylko o te zworke chodzi - calego biosu z
flashroma chyba zworka sie nie daje wykasowac - w tej sytuacji bez
fachowca raczej nie ruszycie skoro takie pytania zadajecie.