Re: Full-duplex (bylo: SB AWE 32 - ile kosztuje ?)

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 26 Jun 1998 - 18:23:54 MET DST

Maciej Bartkowiak wrote:

> czyli jednak wychodzi na moje - odtwarzanie jest 8-mio bitowe. Nie ma w

Tak.

> tym nic nadzwyczajnego - driver zalatwia tak banalna rzecz, jak odrzucenie
> najmlodszych 8 bitow.

I tak dobrze, że to robi. Wolę, żeby marnie odtwarzał w czasie nagrywania,
niż żeby wcale nie odtwarzał.

> Wlasnie, ze ma znaczenie. To po prostu dyskwalifikuje zastosowanie tej
> karty do celow muzycznych, nawet amatorskich, jesli chce sie korzystac z
> takich podstawowych rzeczy, jak multitrack hard disk recording, programowa
> synteza dzwieku lub emulacja procesora efektow.

Ja mówię o SB16PnP - bo taką kartę posiadam. Ta karta niewątpliwie jest
do zastosowań domowych. Co do AWE32/AWE64, to IMHO są to też bardziej
zaawasnsowane karty do użytku domowego, bo ma niespecjalne przetworniki
i beznadziejny ROM z próbkami (BTW pierwszy lepszy keyboard gra lepiej,
niż AWE nawet z próbkami w RAMie).

Do HD recordingu i obróbki dźwięku stosuje się wielokanałowe karty PCI
ze sprzętowym miksowaniem kanałów, procesorami DSP on-board i sprzętową
akceleracją operacji na dźwięku, a nie tanie karty z dwoma kanałami.

--
Pozdrowienia,