Serwis drukarki Hewlett Packard

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Fri 26 Jun 1998 - 08:58:23 MET DST

Renata Michałowska wrote:

[...]

 RM> jest kosmiczna. Na domiar tego wszystkiego jak już wcześniej
 RM> wspomnieli moi poprzednicy HP ma to gdzieś. I rzeczywiście kiedyś się
 RM> zdziwiš. Lexmark to dobre drukarki i oczywiście jak każde kiedyś się
 RM> psujš ale raz naprawa nie jest taka droga, a dwa dziwnym trafem
 RM> trafia ich do serwisu dużo mniej ( na dziesięc przyjętych drukarek
 RM> jedna to Canon, druga Lexmark, a reszta to HP). I co się zawsze psuje
 RM> w HP, najdroższe rzeczy.

Jedna, bardzo istotna uwaga: jaki do niedawna był udział w rynku drukarek
atramentowych Canon i Lexmark a jaki drukarek HP?
Pytanie drugie: jaki _obecnie_ jest udział w rynku tych drukarek?
Może poczekajmy tak jeszcze z rok czy dwa i wtedy wyrokujmy na temat tego,
które dukarki są awaryjne.
Jeśli chodzi o drukarki atramentowe, to w firmie mamy duży przekrój - od starej
500C do 1200C i 870Cxi - wszystkie są sprawne i wszystkie już dawno na siebie
zarobiły.
Co do serwisu HP - chamy i złodzieje - to pewne - próbowali naciągnąć mnie na
naprawę przez wymianę (43 mln starych złotych) , nie dałem się i drukarka
(1200C) została naprawiona we własnym zakresie, bez wymiany choćby jednej części
(banalne, mechaniczne zacięcie).

 RM> Może jestem trochę nieobiektywna, przyznaję posiadam Lexmarka, wcale
 RM> nie dobrej jakości bo 2030, ale działa dwa lata bez żadnej usterki.

Dwa lata? A cóż to jest? HP DJ 500C - 6 lat, HP DJ 550C - 5 lat, HP DJ 510 - 3
lata, HP DJ 1200C - 3 lata, HP DJ 870 Cxi - ponad 2 lata (o ile dobrze
pamiętam).
Co i tak ma się nijak do okresu użytkowania drukarek igłowych: Star LC-15 - 8
lat, Seikosha SBP-10AI (heavy duty, 800 cps) - prawie 9 lat. Pojedyncze
egzemplarze Star FR-15, które instalowałem w różnych firmach - również ok. 8
lat. Niedawno spotkałem człowieka, szukającego głowicy do Star SG-15 - po prawie
10 latach służby na tasiemkach od maszyny do pisania odmówiła dalszej
współpracy.
Ale i tak za swoistego rekordzistę uważam naszą firmową Star LaserPrinter 8III
(mechanizm Canona, identyczny jak HP LJ II/III), pracującą już od prawie 8 lat i
niedługo trzeci raz obróci licznik, czyli 300000 (trzysta tysięcy!) wydruków.

 RM> Zasadnicza zasada używania - ta drukarka nie lubi wilgotnych kartek.

Która drukarka lubi?

Wracając do drukarek HP - gwarancję na nie można odpłatnie przedłużać. Zyskuje
się dodatkowo dzięki temu 24-godzinny serwis - może właśnie na tym chcą
zarabiać?

[...]

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)