Scanworks+TextBridge+Recognita

Autor: TSR (szab_at_boss.zie.pg.gda.pl)
Data: Fri 26 Jun 1998 - 00:22:40 MET DST

Ostatnio kupilem tani (ponizej 400 PLN) skaner firmy LG
o nazwie Scanworks. Dolaczony jest do niego TextBridge
do rozpoznawania tekstu.
Skaner chodzi calkiem niezle, choc ma - dla mnie - smieszny
interfejs. Menu przypomina cos w rodzaju pulpitu do gier
lub zabaw z samolotami itp. Mowiac krotko, dla dzieci.
Albo czegos nie doczytalem albo taka juz jest uroda
tego skanera, ze nie chce mi rozpoznawac tekstu
bezposrednio z owego TextBridge, ktory mozna
powiazac z konkretnym edytorem tekstu, np. Wordem.
Pojawia sie wtedy komunikat: Scanner not operational,
czyli program "nie widzi" wlaczonego skanera.
Przy skanowaniu grafiki za pomoca dolaczonego programu
iPhoto Plus V1.2 wszystko idzie bardzo pieknie.
Aby rozpoznawac tekst, musze najpierw zeskanowac go
do pliku graficznego .tif, a nastepnie program TextBridge
rozpoznaje go z tego pliku. Przy tekstach angielskich
drukowanych rozpoznawalnosc jest 100%.
Niestety, TextBridge nie rozpoznaje polskich znakow.
Mam stara Recognite do recznych skanerow, ktora
ma opcje "polski", choc jakosc tego rozpoznawania
nie jest najlepsza. Recognita ta nie widzi jednak
skanerow stacjonarnych, w szczegolnosci tego mojego
Scanworks-a.

Czy ktos moglby cos doradzic?
Bylbym wdzieczny za ewentualny e-mail.

Stefan Zabieglik.