CYRIX nie jedno ma imie ?

Autor: Wojciech Wolnik (wolus_at_mim.pcz.czest.pl)
Data: Thu 25 Jun 1998 - 09:52:21 MET DST

Czy moze mi ktos wyjasnic nastepujace zjawisko:
W ostatnim czasie wymienilem
686 200+ IBM na 686 200MX Cyrix
szybkosc tetstowalem na NU_W95PL
wydajnosci systemu na 200+ wynosila ok.50
                               na 200MX około 60
nastepnie ustawilem go jako 233MX (2,5 x 75Mhz) i wynik byl bliski 70
a poniewaz w pelni mnie usatysfakcjonowal tak juz zostawilem.
Wszystko jasne i logiczne.

Wczoraj wpadl mi w rece procesor Cyrix (IBM) 233MX, a poniewaz
czlowiekowi
z natury zawsze malo wiec wlozylem go do komputera na poczatek nie
zmieniajac
zadnych ustawien czyli prawidlowo jako 233 (2,5 x 75Mhz) i po wlaczeniu
testu Nu W95
wskaznik wydajnosci systemu pokazywal mi wartosc ok. 60 czyli tak jak
w poprzednim procku przy ustawieniu jako 200MX. (nie tego sie
spodziewalem)
Dopieru po ustawieniu jako 266MX (3 x 75Mhz) wskaznik byl zblizony
do poprzednika a nawet minimalnie lepszy ok 70.

Co jest grane ?! Na 200MX jest znak Cyrixa a na 233MX IBMa
Podobno to ten sam typ procesora, okazuje sie jednak ze sa roznice na
niekorzysc IBMa przynajmniej na tym tescie.
Procesory sa z dosc pewnego zrodla i nie wydaje mi sie zeby byly jakies
szlify.....
zreszta nawet jezeli skoro daja sie ustawic to nie powinno to miec
znaczenia....
Co o tym myslicie ?

wolus_at_mim.pcz.czest.pl