Re: burdel przy win98

Autor: Krzysztof Grad (kmg_at_strefa.com)
Data: Wed 24 Jun 1998 - 11:24:23 MET DST

Pawel Tadejko wrote in message
<3.0.32.19980622124813.008be6d0_at_box.zetobi.com.pl>...
>1.
>Do tej pory IE mozna bylo sobie sciagnac i zainstalowac w win95
>
>Obecnie jest on zintegrowany z systemem
>czyli jezeli ktos decyduje sie na zakup Win98 jest jednoczesnie "skazany"
>na IE

A kto Cię skazywał na IE???? Przecież bez problemu możesz sobie zainstalować
NN i ustawić jako domyślny browser!!!
Bez problemu możesz podczas instalacji Win98 zrezygnować z OE oraz innych
zabawek typu FPEx.

>I co gorsza nie mozna go (IE) prawdopodobnie odinstalowac z systemu
>To gdzie tu mozliwosc wolnego wyboru przegladarki? Bo ja nie widze

IE nie odinstalujesz, i dobrze. Gdybyś chciał go usunąć to musiałbyś chyba
usunąć całego Explorera z wina i posługiwać się linią komend :)))))

>2.
>Win98 - "system operacyjny"?
>ta graficzna nakladka na MS-DOS

????????????????????? :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Win98 to niezależny, samowystarczalny _SYSTEM OPERACYJNY_. Jedyne co wiąże
go z DOS'em to pochodzenie i kompatybilność. Kto Cię takich głupot nauczył?

>3.
>Aktywny pulpit - co ma wspolnego z przydatnoscia to nie wiem
> a) spowalnia prace "systemu" - wytrzymalem z nim 1 dzien
> nie po to mam iP200 MMX zeby mi dzialal jak 486 DX4 100
> b) sluzy do osadzania elementow HTML na pulpicie (skrypty, itp)

Tu jest trochę racji, chociaż na moim 486 DX4 - 100 nie zauważyłem aby
chodził jak 386 DX - 40 ;)))

>4.
>Ja np. nie chce miec IE na swoim dysku (smiecia na 30MB)

Sa IE (bez OE, FPEx itp.) zajmuje chyba trochę mniej..

>Wole NN

Kwestia gustu, ja mam _BARDZO_ złe doświadczenia z NN.

> Navigator - lepszy od IE

Absolutnie się nie zgadzam, NN praktycznie nie potrafi obsługiwać HTML
(patrz na pl.comp.www temat: "Netscape to szajs")

> Composer - Lepszy od FrontPage 98 o niebo

Jeżeli chcesz robić strony to nie graficznym edytorem, no ale to kwestia
gustu i umiejętności. :))

> Messenger - zamiast outLook'a

Nigdy!!!

>- caly NN ~ 20 MB

U mnie sam NN ~ 14Mb (nie wiem ile cały, bo nie instalowałem)

>- IE + FronPage 98 + OutLook ~ 60MB

Katalog IE zajmuje ok. ~ 800Kb
Katalog OE (bez poczty i newsów): lekko ponad 2Mb
FronPage nie instalowałem, ale chyba nie zajmuje pozostałych 57Mb (!!!)

Oczywiście dochodzą jeszcze pliki zainstalowane w katalogu windows, ale w
Win98 wpływają one na pracę całego systemu, więc chyba nie można im wiele
zarzucić.

>5.
>Poza tym to sprawa gustu

O tym się nie dyskutuje.

>6.
>A tak w ogole poza tym to nie ta lista

No cóż, to jest akurat temat rzeka z którego możnaby zrobić osobną listę
pl.comp.nie_ta_grupa :)))

Trochę ode mnie:
Naprawdę uważam że cała ta sprawa wokół M$ jest conajmniej lekko
przesadzona. Windows jest (był :) praktycznie ostatnim systemem operacyjnym
który nie miał wbudowanej przglądarki internetowej. Wszystko toczy się
praktycznie o to że M$ zrobił dobry system operacyjny, dobrą, darmową
przeglądarkę internetową i połączył to (IMHO bardzo słusznie) w jedną
całość. Netscape się wqurzył, ponieważ kiedy nie było IE byli praktycznie
jedyni na rynku przeglądarek. Teraz nie chcą pogodzić się z tym że
konkurencja ich przerosła.

Jedyne co zarzuciłbym M$ to zmuszanie producentów do instalowania IE na 95,
to było niewporządku. Poza tym naprawdę nie wymagałoby wiele myślenia
odcięcie się od wszystkich zarzutów. Wystarczyłoby aby podczas pierwszego
startu Win98 pytał się o to czy IE ma być uaktywniony czy nie. Zapewne
większość wybrałaby TAK i nigdy więcej nie zobaczyliby tego komunikatu, a ci
którzy wybraliby NIE, nie mogliby uruchomić IE. I koniec sprawy!!!

Pozdrawiam

--
Krzysztof Grad       http://www.strefa.com/kmg     Anna Mucha UnOfficial
Page: