Re: Dobieranie hardware'u...

Autor: Luka Vandergaart (nospam.luka_at_kki.net.pl)
Data: Wed 24 Jun 1998 - 02:59:59 MET DST

-----Wiadomoœę orginalna-----
Od: Phenomen <phenomen_at_kki.net.pl>
Grupy dyskusyjne: pl.comp.pecet,pl.rec.gry.komputerowe
Data: 22 czerwca 1998 22:39
Temat: Dobieranie hardware'u...

>Jaki Cd-ek jest waszym zdaniem najlepszy?

U mnie sie to przedstawia tak:
ASUS 34x
Hitachi 32x
TEAC 32x SCSI
wszystkie 3 maja rewelacyjny czas dostepu ok 70-80ms
100% korekcji bledow
dobry transfer
po zakloceniach rozpedzaja sie do nominalnej predkosci
>Zakladajac ze cena nie gra roli... co sadzicie o cdkach dvd... czy sa
>one w pelni kompatybilne ze "starymi" ? Czy nie chodza glosniej itp...
>jak jest z czasem dostepu... no i czy kazdy z nich obsluguje te
>17Gb... ?
Sa kompatybilne, jak chcesz kupowac to kup Hitachi DVD - powod j/w
>Narazie zauwazylem ze wszyscy mowia ze najlepszy jest TAEC tylko czy
>jest DVD?) I tak BTW to dlaczego akurat ten...
>Ktos mowil ze np. LG jest bardzo cichy... Kto inny mowil ze ten sam
>cedek sprawia mu problemy pod winami (cos sie wiesza pod winami),wiec
>jak to jest...
>
>Ktora plyta glowna jest najlepsza? Chodzi o plyte pod procesor p2
>266...
subiektywnie - ASUS P2B (do 112 MHz, mnoznik - do 8x
ATX, 4xPCI, 3xISA, 1xAGP 2x)
>Czy pod nt-keim mozna skutecznie uruchamiac programy wykorzystujace
>np. directx ? (wiadomo jakie ;-))
>Chodzi o pluty na ktorej moznaby podkrecic tego procka do conajmniej
>300mhz...
266-> 3x112=336 MHz (stabilne) - da sie wiecej ale nie chcialo mi sie
probowac
gry i testy 'plywaly' ;>
>Czy jesli zafunduje sobie duel (2X 266) mozna je zwyczajnie podkrecac
>jak na zwyklej plycie... czy moze to wogole jest nie przewidziane dla
>sli...
Forget it

>Jakie karty graficzne obsluguja wyjscie na tv... ? Slyszalem o jakims
>"bajerku" jakies firmy na "s" (chyba) .. ktory umozliwia to w kazdej
>karcie... Jaki jest wzrost wydajnosci przy karcie np. Matrox M II. -
>6-8MB w porownaniu z S3 trio 64v+ pod winda98?
>A tak poza tym to jak to jest teraz z GFX...
>Co sadzicie o STB VElocity .. i co to wlasciwie jest?
>Zauwazylem ze wyszedl juz chip (?? ) intella i780... i jak..
>rzeczywiscie taki dobry? ma wyjscie tv itd.?
jesli chcesz sobie kupic dobra karte na AGP z TV-Out to kup ELSA Victory
Erazor AGP
(oparta na chipie nVidia Riva 128) lub poczekaj na Rive ZX 9ma juz niedlugo
byc sprzedawana - ale droga!!!)

>Ktore modemy obsluguja v.90... i sa 56.600 i nie drogie :-)
>Slyszalem ze Zoom.. ale tego nie mozna nigdzie dostac.
>Wykluczony jest Robotix... koledzy mowia ze w Polsce jest bezuzyteczny
>w stosunku do swojej ceny...
Dobrze ci mowia - kup sobie Zoltrixa 56.6 z flash memory - bedziesz mogl
sobie poznie zrobic upgrade do V.ilestam ;>
(tani i dobry - IMHO lepszy od USRobo)

>Czy jezeli twardziel jest zwykly IDE (Seagate Medalists -- chyba 12
>albo 10ns) to spowalnia to prace... np. procka?
jesli masz Seagate'a to najpierw sprawdz czy chodzi na plytach z Ultra DMA
(LX,BX,TX,VP3,MVP3 itp.) - duzo starych Seagateow nie potrafi :(
oczywsicie wolny twardziel spowalnia prace calego systemu
najlepsze sa IMHO twardziele IBM i Quantum (z duza przewaga pierwszego)

>Jaka pamiec wybrac? Przymierzam sie do 128 Sdram 7ns... ale niewiem
>czy nie przeplace (glownie chodzi o gierki)
>Co to wogole znaczy sdram? :-) Tylko nie chce jakichs rozwiniec
>skrotow ,bo tych to sie mniej wiecej domyslam ;-) ,ale w praktyce ,np,
>czym sie rozni jakis sdram od dram itp...
Do PII wchodzi tylko SDRAM, kup 7ns albo 8ns bo wiekszosc 10ns
nie dziala powyzej 83MHz (a niektore to nawet na 83 nie chca)

>Po ile sa nagrywarki DVD? :-)
Forget it

>Jak to jest z zaleznosciami pomiedzy komponentami co przy ponizszej
>konfiguracji bedzie sie wzajemnie ograniczac? :
>p2 266 , 128sdram 7-10ns ,12 ns Twardziel ,mysz Logitech ;-)
>
>Poza tym jaki ma wplyw np. to jesli pozostawie karte s3trio64v+ a
>reszte wymienie? Czy karta GFX moze spowalniac procesor np. ?

jesli chcesz sobie zostawic V+ to dokup koniecznie do niego akcelerator
do gier 3Dfx Voodoo Graphics (Diamond Monster 3D, Canopus Pure 3D i kupa
nonameow) nie kupuj kart Helios (strasznie sie grzeja - wieszaja)
Jesli chcesz nie tylko grac a nie stac cie bedzie na combo Riva+Voodoo
to kup sama Rive (patrz wyzej)
> [...]
>Najmilej widziane wlasne negatywne przezycia dot. wlasnego sprzetu...
>To juz moj ktorys tam z kolei upgrade.. nie chcialbym sie znowu wkopac
>(modem Logitech itp.)
>
>Na koniec prosilbym o wasze propozycje optymalnego zestawu...
>Tak do 25 baniek. Ale moze byc i wiecej jesli bedzie wydajne :-)
>
>pozdr
>
>Acha wszystko ma byc AGP i ATX :-)
>Czy Jesli mam to zaawansowane zarzadznie energia , to moge sobie
>ustawic np. w win98 coby mi sie sam wylaczal i wlaczal?
>Albo np. Coby mi procesor wylaczyl sie czesciowo ? Slyszalem ze to
Pewnie - tylko ze przy niektorych modelach dyskow Seagate'a
nie chce sie sam wylaczac
a tak poza tym to bedziesz mogl go wlaczac klawiatura, budzic modemem
czy tez przez siec ;>
Jak skorzystasz z jakiejs rady lub chcesz sie jeszcze o cos zapytac to
mailuj ;>
BTW. czytalem te posty na pl.comp.pecet - niektorzy goscie nawet nie wiedza
co pisza ;> (ROTFL) (np. Plextor wcale nie rulez, a ja mam nagrywarke
TEAC'a na SCSI i na zadna inna bym jej nie zamienil)
pozdro

- ICQ - 6979815
luka_at_piast.t19.ml.org
Jigsaw++ all over the world