Re: Pentium II - jakie kupić?

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Tue 23 Jun 1998 - 09:49:37 MET DST

Piotr Morawski wrote:

> Cześć,
>
> Mam zamiar kupić niedługo komputer.
>
> Wymyśliłem sobie Pentium II 233 lub 266 i płytę BX.
> W związku z wyborem procesora mam kilka pytań do fachowców:
>
> 1. Żeby takie PII puścić na więcej niż 66 MHz FSB muszę chyba stosować
> tricki z tomshardware? Czy ktoś z listy ma już jakieś doświadczenia z
> tym związane?
Nie mam PII, ale wlasnie na stronie Tom'a czytalem, ze zalezy to od plyty.
Niektore blokuja mozliwosc ustawienia zegara 100MHz dla prockow 233-333 (i wtedy
trzeba robic numery ze stykiem B21), inne natomiast olewaja ten styk i mozesz
sobie zegar plyty ustawiac jak chcesz. Poczytaj test plyt.

> 2. Jak zmienia się częstotliwość PCI w zależności od FSB? Czy jest to
> zawsze 66 MHz? (czy stare karty PCI będą chodzić?)
Well, miales chyba na mysli 33MHz, bo to jest standardowa czestotliwosc PCI w
pecetach (66 to w AGP, choc specyfikacja PCI 2.1 tez na to teoretycznie
pozwala). Dla zegara plyty 66MHz, zegar PCI bedzie wynosil 33MHz (a AGP -
standardowe 66MHz). Jesli ustawisz zegar plyty powyzej 66 ale ponizej 100, to
zegar PCI bedzie wzrastal powyzej 33MHz (a AGP powyzej 66). Jesli ustawisz zegar
plyty na 100MHz, to PCI znowu bedzie miec 33MHZ (zmieni sie stosunek podzialu z
2 na 3) a AGP 66 (stosunek zmieni sie z 1/1 na 2/3). Powyzej 100MHz znowu PCI
bedzie mialo powyzej 33 a AGP powyzej 66.
Jakos tak to dziala. Szczegoly mozxna pewnie znalezc w instrukcjach plyt.

> 3. Czy dla HDD 100MHz FSB może stanowić problem?
Nie... Ale chipset BX wykorzystuje nowy mostek poludniowy PIIX4E (nastepca PIIX4
?), tak wiec beda takie same problemy jak z PIIX4 (element i430TX i i440LX) tj.
zla wspolpraca z niektorymi starszymi dyskami Seagate.

> 4. Jak wygląda podkręcalność P II? Czy procesory mają blokowany
> mnożnik? Ze względu na poprawną pracę pamięci cache l.2 i samego
> procka na jaką prędkość jest bezpiecznie puścić PII 233, 266 i inne
> wyższe Pentium?
To juz pytanie do posiadaczy P-II.

> Pozdrowienia
>
> Piotr Morawski

| ZBIGNIEW KLOS             |  Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group        |  Grudziadzka 9/13                |
| e-mail: zklos_at_lucent.com  |  85-130 Bydgoszcz                |
| phone: +48 52 349 1423    |  POLAND                          |