Pentium II - jakie kupić?

Autor: Piotr Morawski (pim_at_orfe.pl)
Data: Tue 23 Jun 1998 - 09:07:14 MET DST

Cześć,

Mam zamiar kupić niedługo komputer.

Wymyśliłem sobie Pentium II 233 lub 266 i płytę BX.
W związku z wyborem procesora mam kilka pytań do fachowców:

1. Żeby takie PII puścić na więcej niż 66 MHz FSB muszę chyba stosować
tricki z tomshardware? Czy ktoś z listy ma już jakieś doświadczenia z
tym związane?

2. Jak zmienia się częstotliwość PCI w zależności od FSB? Czy jest to
zawsze 66 MHz? (czy stare karty PCI będą chodzić?)

3. Czy dla HDD 100MHz FSB może stanowić problem?

4. Jak wygląda podkręcalność P II? Czy procesory mają blokowany
mnożnik? Ze względu na poprawną pracę pamięci cache l.2 i samego
procka na jaką prędkość jest bezpiecznie puścić PII 233, 266 i inne
wyższe Pentium?

Pozdrowienia

Piotr Morawski