Re: burdel przy win98

Autor: R. Żyłła (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Mon 22 Jun 1998 - 18:24:01 MET DST

At 14:46 06-22-98 +0200, you wrote:
>To tak jakby zmusic Coca-Cole, aby do kazdej paczki zawierajacej
>6 puszek dokladala jedna puszke Pepsi-Coli. Totalna bzdura.

  Ale Microsoft nie jest oskarzany, ze produkuje CocaCole
  tylko, ze stosuje handel wiazany. To tak jak (nie pamietasz
  tego) pani w kiosku Ruchu sprzedawala ci czasopismo np FORUM
  jesli jednoczesnie kupiles Trybune Ludu.

> Mozna spytac, a dlaczego
>wlasnie musi to byc Netscape, a nie inna przegladarka? Nie wiem co ludzie
>widza w Netscape. Przeciez "graficznie" Netscape wyglada jak z poprzedniej
>epoki, poza tym ma bledy w obsludze Javy itp. Outlook do obslugi poczty i

  No to M$ sie powinien cieszyc, ze tym latwiej jego MSIE wygra :)

>newsow jest super czego nie mozna powiedziec o Netscape. Dlaczego w takim
>razie korporacja Netscape nie stworzy wlasnego systemu operacyjnego?

  A po co jeszcze raz to robic. Jesli ten system mialby byc szeroko
  stosowany to powinien moc uruchamiac programy dla Windows.
  Teoretycznie mozna to zrobic, ale po pierwsze M$ nie chce udostepniac
  informacji nt. wewnetrznej struktury inforamcji w plikach i funkcjach
  systemowych. A jak je udostepni to za chwile zmienia i ten kto
  na tych informacjach opieral rozwoj swojego produktu dostaje w plecy.

  Jesli nie wierzysz to znajdz mi gdzie M$ opublikowal
  informacje o wewnetrznej strukturze plikow WORDa.
  To sie nazywaja praktyki monopolistyczne.

>Bill Gates stworzyl "uniwersalny system operacyjny", ktory jest uzywany
>w 90% komputerow na calym swiecie. Celem bylo stworzenie jakiegos standardu

  nie jest bynajmniej uniwersalny bo nie chodzi na PowerPC,
  na Amidze, na ATARI ST, na IBM PC XT itd.

>latwego w obsludze nawet dla pani Jadzi w biurze, ktory obowiazywalby na
>calym swiecie i bez watpienia jest nim tak znienawidzony przez niektorych
>Windows. Ciekawe jakby wygladal "swiat komputerow" bez ustanowionych
>standardow: kilka roznych lepszych lub gorszych systemow operacyjnych,
>kompletnie z soba niekompatybilnych.

  Czy NOvel DOS i pare innych DOSow jest niekompatybilnych z M$ DOSem ?
  A czy MSDOS v 5.0 jest kompatybilny z MSDOSem 6.0 ?
  Sprobuj uruchomic ktorys z programow z katalogu DOS pod tym drugim.
  Bzdury gadasz i to cie niestety wyklucza z tej dyskusji :)

> Czy ta proba standaryzacji to jest proba monopolizacji rynku?

  To by mozna nazwac standaryzacja, gdyby m$ publikowal kompletne
  informacje. Tymczasem nawet w DOSie sa caly czas niepublikowane
  funkcje systemowe. Zajrzyj do jakiegokolwiek zaawansowanego opisu
  DOSa (z opisem funkcji systemowych).

> Moim zdaniem to bzdura, ale wszyscy wiemy jakim
>to pojeb... krajem sa Stany Zjednoczone.

   Rosja bardziej i co z tego.

>Tak na marginesie to polecam
>wszystkim przeczytanie ksiazki Bill'a Gates'a "Droga ku przyszlosci".
>Mozecie sie ze mnie smiac (mam to gdzies), ale Bill dla mnie to swego
>rodzaju geniusz.

  Geniusz Marketingu i Reklamy.

>Jak to w tym powiedzeniu: "jedemu sie podoba matka, drugiemu corka".

    to dzwon do Kaski Figury i opowiedz jej o tym.

--
Romek
      ~~~~ PeCetologia to nauka doswiadczalna ~~~~