Re: jeszcze microsoft

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sat 20 Jun 1998 - 01:38:50 MET DST

Mariusz Mroczkowski <Mariusz.Mroczkowski_at_p19.f84.n480.z2.fidonet.org> writes:

> I Ty to piszesz ? _Kilka lat temu_ w PM ze swieca byloby szukac V.32Terbo...
> Czyzbys zapomnial swoje "Active" V32b...? :)

Nie, nie zapomnialem. PM biedny jest, a byl jeszcze bardziej. Moze chcialbys
zasponsorowac? Z drugiej strony, PM nie jest ISP, ani nigdy nie byl.

> Modemy 28.8 owszem - juz istnialy, ale V34 nadal nie byl zatwierdzony, przez
> ITU-T, modemy nie mialy homologacji itp. _Teoretycznie istnial_ tez ISDN,
> ale co
> z tego skoro _pierwsze_ uslugi ISP _w USA_ (!) przez ISDN datowane sa na
> marzec
> 1995r...

Nic z tego. A co z tego, ze pare lat temu - w czasach HTML 2.0 - jeden
provider w Polsce potrafil miec kilkudziesieciu/set klientow? Nie przez
zaden ISDN, oczywiscie.

> Dla przykladu:
> Cale Fido R48 (PL) w okresie najwiekszego rozkwitu mialo <1000 nodow
> i punktow
> lacznie, a byla to najprezniej rozwijajaca sie "siec teleinformatyczna
> powszechnego dostepu" w Polsce.

W Twoim pojeciu chyba.

Nie mowilem o powszechnym dostepie, bo kilka tysiecy osob to nie jest
zaden powszechny dostep.

> NASK _kilka lat temu_ (a dokladnie w 1994r) uzywal modemow GVC 14400
> (dystrybutor - NASK Service) i ani jednego V32terbo i byl wowczas jeszcze na
> dodatek _JEDYNYM_ dostarczycielem Internetu.

A NASK w ogole kiedykolwiek uzywal modemow V32terbo?
Czy uwazasz, ze jedyny dostarczyciel Internetu i jedyny provider
z wyjsciem na swiat to to samo? Wlasciwie to NASK prawie w ogole nie
dawal dostepu komutowanego, to byl margines. A teraz NASK ma moze jakies
modemy np. 56k?

A GVC 14400 z NASKu pamietam bardzo dobrze, pracowalo na tym wiele osob,
podobnie jak na poczatku w PM - na GORAMO 9600.

> Mozesz mi wytlumaczyc jakim cudem _oficjalny provider_ moglby uzywac modemow
> _niehomologowanych_ w sieci publicznej ???

A nigdy nie widziales czegos takiego? Bo ja widzialem, podobnie jak
providerow dzialajacych bez koncesji, albo providerow swiadczacych
uslugi komercyjne, dofinansowanych przez KBN (np. przy zakupach sprzetu).
Ciekawe jakim to bylo cudem?

A tak w ogole to co rozumiesz pod pojeciem "oficjalny" provider, i jak sie
to ma do sytuacji sprzed kilku lat?

> No i na zakonczenie komentarz do subjectu -
> premiera ISP po ISDN w USA - marzec 1995
> premiera Microsoft Internet Explorer 1.0 - Sierpien 1995

Nie wiem o czym ma to swiadczyc. Natomiast chyba nie zaprzeczysz,
ze najpierw (pisze tu tylko o MS Windows) Internet byl dostepny
przez rozwiazania pochodzace nie z MS, a od innych autorow. Przy czym
trwalo to bardzo dlugo - praktycznie programy MS pojawily sie w podobnym
czasie co W95. I kompletnym nonsensem jest twierdzenie, ze z Internetu
korzystalo wtedy kilka tysiecy fanatykow w USA - w tamtych czasach
liczba zarejestrowanych maszyn w sieci byla szacowana na kilka milionow.

A jesli jeszcze chodzi o te reakcje - mam nadzieje, ze ten iexplorer
umial korzystac z ISDN?

--
Krzysztof Halasa