Re: Dysk 4,3 GB - a Bios na 386

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Fri 19 Jun 1998 - 21:25:08 MET DST

"aaa" <aaa_at_dilnet.wroc.pl> napisał(a):

> Jestem posiadaczem 386-ki (stara generacja...). Zamierzam kupić twardy dysk
> o pojemności 4,3 GB (prawdopodobnie Seagate ULTIMA Medalist itd.).

Jaki to ma sens ?
Procesor ani płyta i tak nie wykorzysta możliwości dysku.
Coś takiego nie ma sensu, lepiej kupić jakąś używaną płytę pentium z
prockiem za 200-300 zł i mieć sprzęt mogący naprawdę ten dysk w
większym stopniu wykorzystać ...
No chyba że szykujesz się do zmiany sprzętu i chcesz zacząć od dysku,
ale to IMHO nie ma sensu, po kupnie normalnego sprzętu i tak będziesz
musiał sformatować dysk żeby usunąć to badziewie oszukujące BIOS ...
Także 100x lepiej najpierw wymienić płytę z procem a potem dysk :)
Dochodzi jeszcze problem wielkości clusterów przy FAT16, musiałbyś
dzielić dysk na bardzo wiele partycji żeby nie tracić ogromnej ilości
miejsca bezproduktywnie :(

> Arek.

Łukasz Bajoński lukasz_at_grafinet.com.pl
GRAFINET S.C. www.grafinet.com.pl
 Zapracujmy razem na twój sukces ...