CD-ROM - awaria

Autor: Filip Pacholczyk (pest_at_kki.net.pl)
Data: Thu 18 Jun 1998 - 11:02:50 MET DST

Padł mi CD-ROM NEC-a (CDR-1300A), 4x, IDE.
Włożyłem płytkę z ostatniego //WWW. (już wcześniej miałem z nią
problemy - czasem czytnik twierdził, że płyta jest skopana i wydawał
dziwne stuki, czasem natomiast czytał od razu) - chwilkę się
pokręciło, stuknęło - i koniec. Teraz już w ogóle nie chce nic czytać.
BIOS go wykrywa bez problemów, sterownik i MSCDEX takoż. Zmiana taśmy
nie pomogła. Dotąd zawsze pierwszą płytkę włożoną starcie/resecie
(twardym) kompa "obracał" - tzn. świecił busy, dopóki się jej nie
wyjęło albo odczytało (ale wszystko było OK), teraz już tak nie robi.
Co jest?!
Wie ktoś może, czy CD-ROMy się naprawia i jakiego typu może to być
usterka? Nie lubię szybkich CD-ROMów, a tylko takie teraz można kupić,
więc wolałbym naprawić (ale czy się opłaca?). Jeśli ktoś wie, gdzie w
Łodzi można naprawić CeDeka, to proszę o podesłanie adresu.
Czekam na jakieś sugestie. Z góry dziękuję za odpowiedź.

ZARAZA

--
---         Filip 'ZARAZA' Pacholczyk          ---
--               pest_at_kki.net.pl                --