Re: Sound Blaster 64 vs ESS Maestro

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Wed 17 Jun 1998 - 16:17:10 MET DST

Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com> wrote:

>PCI też może zżerać procesor. Wystarczy spojrzeć na hosty SCSI pracujące
>w PIO na PCI. Dopiero BusMastering rozwiązuje problem całkowicie.

zdaje sie ze nie wiesz co mowisz. jak kupisz sterownik SCSI za 100zl,
to taki ma prawo wlec sie ile wlezie. zas jesli chodzi o rozwiazania
problemu, bus mastering sluzy do czego innego. do sprawnej obslugi
wystarczy skorzystac z kanalow DMA. linux robi to wysmienicie.
btw. coz to za hosty na scsi ktore tak ganisz ? pewnie na win95 albo
na winNT. takie maja prawo sie wlec, ze wzlgledu na ulomna strukture
tych systemow (zapomnial bym. g95 to tylko shell graficzny. dos to system).

>Ponieważ przeciętny komputer cały czas ma jeszcze max. 5 złączy
>PCI. Co tam wejdzie: grafika, muzyka, SCSI, sieć i jeden wolny.

no wlasnie. widzisz, JEDEN WOLNY. poza tym grafika teraz przechodzi na AGP.
czyli 2 wolne.

>Prawie zerowe możliwości rozbudowy. Jak zniknie ISA i będzie
>7 lub 8 wolnych slotów (jak za czasów AT... :) ), to PCI będzie
>na pewno wykorzystywane.

w tej chwili mam w miare rozbufowany komputer. czyli grafika+muzyka+siec.
teoretycznie mialbym 2 wolne sloty, bo na scsi i tak malo kto sie decyduje.
chyba ze podlaczy skaner, a taki i tak spokojnie wyrabia sie na scsi ISA.

>A koronny argument "za": karty dźwiękowe na ISIe _działają_.

kontrolery IDE na ISA tez dzialaja. tyle ze zostaly wyparte. nie wiesz czemu ?
przeciez ISA ma koronny argumant "za". dzialaja :)))))

>Od iluś lat jest tylko kilka rodzin chipów muzycznych dla ISY
>i dorobiliśmy się zestawu driverów do większości normalnych
>systemów. Teraz nowe karty na PCI znowu wprowadzają zamęt,
>bo w sporej części działają tylko pod w95.

obawiam sie ze nie wiesz co mowisz. racz zauwazyc, takie karty graficzne
typu PCI, nadal moga byc obslugiwane przez drivery przeznaczone dla
klasycznej IBM VGA na ISA. nie ma technicznych przeszkod, by to bylo niemozliwe
w przypadku kart dzwiekowych.