Re: jeszcze microsoft

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Wed 17 Jun 1998 - 00:31:24 MET DST

marset_at_friko3.onet.pl (Mariusz Mierzejewski) writes:

> Zanim napiszesz "bzdury" postaraj się zrozumieć to co przczytałeś. NIe
> napisałem, że MS rozpoczął boom internetowy, że był pierwszy ze swoimi
> programami - dawniej Sieć go nie obchodziła - tyle po prostu zareagował
> na to, że coraz więcej ludzi zaczęło się Siecią interesować na serio.

Jesli zamiast "coraz wiecej" dasz "masa", to moge sie zgodzic.
Microsoft zajal sie Internetem jako wlasciwie ostatni, gdy wszystkie
role byly juz rozdane. Inna sprawa, ze wprowadzil swoim pojawieniem
sie wiele zamieszania.

> Sieć na dobre wyszła spod strzech uniwerków i instytucji. Pojawiła się
> _masowa_ potrzeba i MS zobaczył nowy duży rynek zbytu dla swoich
> aplikacji i rozpoczął (fakt, że spóźnione) intensywne działanie w tym
> kierunku. I doprowadził jednak do tego, że "niedzielni" internauci (a
> tych jest najwięcej) utożsamiają MS z dostępem do Sieci, tak jak
> wcześniej (i czasami nadal) z Pecetem.

Akurat. Dostep do sieci byl w domach (nie tylko w USA, takze w Polsce)
juz jakis czas, a Microsoft jeszcze o tym nie myslal. Tyle tylko,
ze dostep kosztowal np. 50 zl miesiecznie.

> Porównaj Internet kilka lat temu, a teraz. Wtedy nie było jeszcze o co
> tak walczyć - HTML 2.0 i "szybkie" modemy 14400bps i pare tysięcy
> fanatyków (głównie w USA), którzy zamiast telefonu używali e-maila - ,

Chyba cos mylisz. Modemy byly juz 28800, a fanatykow pare tysiecy
znalazlbys w Warszawie. Taka sytuacja jak opisales to moze i byla
- gdzies w 1990.

Wiem, bo akurat wspolpracowalem w tym czasie przez chwile z jednym
z providerow. I userzy uzywali Windows, tyle ze 3.1 z softem nie z MS.

> teraz (gdzieś od roku-dwóch lat) jest to chłonny rynek, o którego wpływy
> warto walczyć nawet przed sądem. To spóźnienie nie było aż tak dotkliwe
> dla MS jakby sie wydawało.

Bylo bylo. Od roku czy dwoch to w zasadzie nie bylo juz zadnych zmian.
Boom zaczal sie i trwal znacznie wczesniej, tylko MS tego nie widzial.

--
Krzysztof Halasa