Re: Intel Celeron 266 oraz 300 i overclock do 400

Autor: Fachman (fachman_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 17 Jun 1998 - 12:07:41 MET DST

>Hmm na chlopski rozum to nowy komp powinien miec karte graficzna na AGP,
>do tego dopalacz 3D VooDoo lub VooDoo2 na PCI, do tego dzwiekowa najlepiej
>tez na PCI ( na jakims Ensoniq ) i sa juz 2 sloty PCI zajete. Nie daj
>boze, jesli przypadkiem kiedys zajdzie koniecznosc zainstalowania jeszcze
>jednej karty PCI - wtedy moze byc powazny problem. Warto zauwazyc iz coraz
>mniej kart rozszerzen jest typu ISA, coraz wiecej na PCI, wiec powinien
>obowiazywac trend zmniejszania liczby ISA a za to wiecej gniazd PCI.
Co do VOODOO to uwazam ze jest to karta oderwana od technologii PCtowskiej
(dlaczego? Wszystko dziala super dopoki pamieci na karcie starcza na
tekstury jezeli zacznie brakowac to robi sie zabka - patrz na testy np.
Final realit AGP test - a nawet gierka UNREAL) Co prawda nie da sie pominac
potencjalu Glide`a ale juz mozemy kupic karty AGP tanie i do tego dobre. A
co do ilosci slotow PCI ma pan slusznosc ze powinno sie ich liczbe
powiekszac. Z tym ze EX moze miec maksymalnie 3 sloty PCI i 1 AGP (pl.
ABIT). Wiec jesli zdecydujesz sie na dobra karte graficzna AGP i nawet karte
dzwiekowa to jeszcze zostaja ci dwa. I jeszcze jedno jezeli plyta EX
wytrzyma 100mhz to AGP rowniez bedzie na 100MHz i jesli karta to wytrzyma to
komputer bedzie mial power :) (za duzo tych jesli ale gra jest warta
swieczki :))

>Celeron obecnie jest bardzo atrakcyjnym zakupem, bo czyz cena <500 zl za
>procek Pentium II to duzo ? A kupujac Celerona inwestujemy w nowa plyte
>glowna i zawsze jest mozliwosc rozbudowy kompa mniejszym kosztem, niz w
>momencie zakupu Pentium MMX. To tak dla zwolennikow MMX zamiast Celeron :)
Mnie pan przekonywac nie musi jestem za ;)
Pozdrawiam