Re: WANTED ! Urzadzenie do archiwizacji.

Autor: Andrzej Ława (lawa_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 17 Jun 1998 - 02:31:34 MET DST

On 9 Jun 1998 21:07:05 +0200, yacoob_at_ic.com.pl (Jakub Chmielewski) wrote:

>Tylko, ze nagrywarka dosc szybko sie amortyzuje fizycznie - producent podaje
>ze okolo 1000 kopii (jesli sie nie myle) - i to jest NAJWIEKSZY

A dysk się w cale nie amortyzuje. Poza tym mają nagrywarkę mógłbys sobie
ewentualnie dorobić robiąc innym (nie posiadajacym) kopie zapasowe danych.

>PROBLEM....Poza tym, na zwyklej nagrywarce CD-R nie moge zapisac jednorazowo
>5 MB bo nawet przy nagrywaniu pakietowym trace iles tam miejsca... ;(. A

Przy pakietowym tracisz 0 (zero, czyli nic). Przy zapisie pakietowym
zapisujesz jak na dysk twardy.

>jesli to ma byc nagrywarka CD-RW - to chyba lepiej kupic PD - nosnik w tej
>samej cenie a naped o niebo wytrzymalszy (do 100.000 zapisow).

Po pierwsze tylko teoretycznie a poza tym, kto ci powiedział, że nagrywarka
CD-RW nagrywa tylko CD-RW ?

>Oczywiscie cena nosnika CDR jest duuuuzzoooo nizsza niz cena nosnika MO, ale
>CDR jest nagrywalny TYLKO RAZ! Poza tym ta przyspieszona amortyzacja.

Raz, a dobrze ! ;)

>Nie napisalem tego w warunkach ale potrzebny mi jest naped do archiwizacji
>raz na tydzien, a do przenoszenia zbiorow jeszcze czesciej - i do
>przenoszenia zbiorow a nie do permanentnego ich trzymania na plytkach.
>Chociaz, z drugiej strony taka nagrywarka CD-R tez sie czasem przydaje.

Tylko że jak masz takiego ZIPa, Pegaza czy inne urządzonko, to musisz się z
nim telepać, żeby gdzieś to przenieść. Oczywiście nie jest to istotne,
jeśli zapisujesz i tam i tam albo gdy jest niedaleko (sąsiedni stolik, ale
wtedy to już lepiej kabelkiem albo siecią). Ale jeśli np. arhiwizujesz
sobie coś raz na tyodzień i ewentualnie niesiesz to gdzieś, żeby tylko
odczytać, to bierzesz tylko krążek...