Odp: WANTED ! Urzadzenie do archiwizacji.

Autor: Jakub Chmielewski (yacoob_at_ic.com.pl)
Data: Tue 09 Jun 1998 - 20:56:59 MET DST

>;)
>
>Może po prostu nagrywareczkę HP ?

>Spełnia.

>Spełnia.

>Mmmm.... A tego to nie wiem.... (kumpel ma, mogę się spytać).

>przenoszenia
>
>Da się.

Tylko, ze nagrywarka dosc szybko sie amortyzuje fizycznie - producent podaje
ze okolo 1000 kopii (jesli sie nie myle) - i to jest NAJWIEKSZY
PROBLEM....Poza tym, na zwyklej nagrywarce CD-R nie moge zapisac jednorazowo
5 MB bo nawet przy nagrywaniu pakietowym trace iles tam miejsca... ;(. A
jesli to ma byc nagrywarka CD-RW - to chyba lepiej kupic PD - nosnik w tej
samej cenie a naped o niebo wytrzymalszy (do 100.000 zapisow).
Ale dla mnie chyba najlepszym bedzie MO - albo pegasus 230 - Philips ;) albo
Fujitsu 640 tylko sa problemy z dostepnoscia wersji na LPT. Ponoc fujitsu ma
wypuscic niedlugo jakis nowy model dla rynku lamerow ;-) (tzn nie
uzywajacych SCSI) ale kiedy to bedzie - nie wiadomo.
>IMHO albo to co pisałem, albo magnetooptyk "Pegausus". Philipsa AFAIR (a
>może Panasonic ? oni zawsze mi się mylą). Podłączany przez LPT (czyli 1.
>spełnia), dyskietki 3.5", 250 MB (mniej-więcej). Koszt jest większy, niż
>na krążku. Cena za napęd: też górne granice.
Oczywiscie cena nosnika CDR jest duuuuzzoooo nizsza niz cena nosnika MO, ale
CDR jest nagrywalny TYLKO RAZ! Poza tym ta przyspieszona amortyzacja.

Nie napisalem tego w warunkach ale potrzebny mi jest naped do archiwizacji
raz na tydzien, a do przenoszenia zbiorow jeszcze czesciej - i do
przenoszenia zbiorow a nie do permanentnego ich trzymania na plytkach.
Chociaz, z drugiej strony taka nagrywarka CD-R tez sie czasem przydaje.

W kazdym razie dzieki za info.

Pozdrawiam

Jakub Chmielewski