Riva128 performance again...

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Tue 16 Jun 1998 - 21:22:43 MET DST

...a konkretnie STB Velocity128, bo taka to sobie kupilem dzisiaj w
firmie Lorien, ul. Ptasia 6, Warszawa, Polska, tel. (022) 652-34-73.

Cena: PLN 318 + VAT, wersja PCI OEM 4MB w/TV out.

Przejdzmy do meritum: instalacja - zupelnie bez problemow, oczywiscie
przy zachowaniu wszystkich podstawowych 'regul gry':
- Video Bios Shadow OFF
- Assign IRQ for VGA ON
- zainstalowana angielska klawiatura w W95 (wystarczy jako secondary)

Jakosc obrazu - bardzo dobra, nie mam zastrzezen. Porownuje z Matroxem
Mystique220/2MB, z ktorego to sie przesiadlem.

Tweakowac jej jeszcze nie umiem, takze pomiar jest na sterowniku
nvidia reference beta2, przy standardowej konfiguracji.

sprzet: ip200mmx_at_250, Chaintech 5TDM2, 64MB SDRAM, W95OSR2.0PL

quake2 benchmarks (timedemo demo1 w/o sound):
ref gl

400x300 28.4
640x480 27.5
800x600 25.1
960x720 20.1

ref soft

320x240 29.7

Pomiar w 400x300 (i podobnych malych, STB troche tego obsluguje)
pokazuje, ze nie warto uzywac niskich rezolucji dla GL :)
Z kolei z reszty wynika, ze optimum to 800x600. 960 jest cool, ale
klatek jednak troche za malo.

Jakosc obrazu: rzeczywiscie widac jakby mniej intensywny w porownaniu
z Voodoo1&2 bilinear filtering, aczkolwiek mnie to jakos strasznie nie
przeszkadza. Reszta jest raczej OK, z rzadka w Quake2 cos sie lekko
chrzani przy miejscach laczenia sie tekstur. Nie ma co panikowac; od
razu mowie sceptykom - naogladalem sie juz obrazu z DM3D, Pure3D i
DM3D2.

Udalo mi sie nawet odpalic GLQuake w 1024x768, ale juz strasznie sie
zatyka (chyba dlatego, ze nie starcza juz local VRAMu na framebuffer +
cokolwiek, ale nie jestem pewien na 100% - czy Zbuffer jest w Rivie
32bit?) - ok. 2spf.

To tyle, mam nadzieje, ze udalo mi sie napisac w miare konkretny post,
moze nawet obalic pare mitow i legend... ;)

A moze ktos z Was moglby mi podpowiedziec, jak, do i ilu i czym sie
tweakuje Rive? Na mojej karcie standardowo na procku jest doklejony
maly radiator, ale mysle, ze chcac powaznie sie 'zabawic' bedzie trza
zaopatrzyc sie w jakis lepszy.

*crossposted in pl.comp.pecet

Pozdrowienia,

Jacek Fiok, Warszawa
jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/
ICQ UIN: 7860153 --- Overclocking? Have fan! ---