Re: RATUNKU !! Moj BIOS !!

Autor: Klaudiusz Kulik (kulikk_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 16 Jun 1998 - 02:10:39 MET DST

On 14 Jun 1998 00:56:55 +0200, jdabrowski_at_w.pl (Jacek Dabrowski)
wrote:

[...]
> Opisany sposob z Abitem dziala i owszem, ale tylko wtedy
> gdy nie zostala skasowana sekwencja odpowiedzialna
> za zabootowanie dyskietki , a co za tym idzie wykonania
> rozkazow w autoexecu itd... oczywiscie bez obslugi VGA,
> dysku, nic...... Mozna to latwo sprawdzic, jezeli po wlaczeniu
> lub resecie martwego kompa zapala sie dioda FDD.
> Wtedy jest jeszcze nadzieja, ale jezeli nie to juz tylko
> pozostaje kolega z programatorem EEPROMow .
> W kazdym razie zycze powodzenia i pozdrawiam
        Drobne uzupelnienie: w przypadku, gdy nie jest uszkodzony
boot-block swieci sie dioda flopa i przy okazji z glosnika slychac
popiskiwania. W tym uproszczonym biosie zapisanym w boot-blocku jest
obsluga VGA, nie ma natomiast obslugi PCI. W zwiazku z tym wlaczenie
zamiast karty graficznej PCI zwyklej karty na szynie ISA spowoduje, ze
zobaczymy ciekawy komunikat ;-). Nie wiem tylko, czy dziala to na
herculesie...

--
K.