Re: DIAMOND VIPER 330 RIVA 128

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 15 Jun 1998 - 23:22:43 MET DST

On Mon, 15 Jun 1998 13:21:48 +0200, Zbigniew Klos <zklos_at_lucent.com>
wrote:

>Inaczej mowiac, chodzi Ci po prostu o szybkosc dzialania karty (odswiezanie
>kojarzy sie z czyms innym...).

No niezupelnie - chodzilo mi o przepustowosc pamieci - ona jest
wlasnie odpowiedzialna za kiepskie przerysowywanie (skoro nie pasuje
Ci odswiezanie) ekranu

>Well, fakt EDO nie jest najszybsze, SGRAM znacznie lepiej sobie radzi.

Ale i tak gorzej niz WRAM. Szkoda ze z niego rezygnuja :((

>Maleje ale nie przerazliwie. Poza tym jest to zjawisko powszechne - wystepuje na
>kazdej karcie z pamieciami jednoportowymi (czyli nie VRAM) - im wiecej danych
>(wieksza rozdzielczosc, liczba kolorow, szybsze odswiezanie obrazu) musi byc
>przesylanych w jednostce czasu do DAC'a, tym mniej czasu w dostepie dla pamieci
>zostaje dla CPU i samego akceleratora grafiki 2D.

Dobre SGRAMy tez sobie z tym radza - patrz #9 Ticket to ride i Matrox
G200

>Pojecie umowne. Powiedzmy, ze przecietna to Trio64V+.

Dla mnie minimum Virge GX2 - dlatego twierdze ze przecietna

>[...]
>Tego MPact 2 nie znam ale Permedia 2 (najlepiej z 8MB RAM) dla zastosowan
>semi-profesjonalnych jest super. Szybka, wysokie rozdzielczosci, DAC 220MHz a
>przede wszystkim OpenGL (i Heidi) z definicji (jakby) za stosunkowo niska cene.

I tu sie zgadzamy - zakladajac ze gry nie sa najwazniejsze to Permedia
2 jest stanowczo najlepszym ukladem. 8MB wymagane jest tylko do pracy
w rozdzielczosciach powyzej 800/600

Pozdrowienia

Vindex