Re: Jaka wybrac karte AGP ?

Autor: Jacek Dabrowski (jdabrowski_at_w.pl)
Data: Sun 14 Jun 1998 - 13:59:19 MET DST


-----Original Message-----
From: Harry <misiektt_at_friko.onet.pl>
To: Multiple recipients of list <pecet_at_man.lodz.pl>
Date: 14 czerwca 1998 05:27
Subject: Jaka wybrac karte AGP ?

>Witam.
>Mam zamiar przesiasc sie na taki oto zestaw:
>Epox MVP3 (na podstawie opinii z tejze grupy),
>K6 233 (to wlasciwie tez+tomshardware),
>64 MB SDRAM (na podstawie wlasnego wyboru :-> )
>oraz, wlasnie, (???) jakas karte AGP.
>Z gory zaznacze, ze nie jestem graczem i nie
>chce (i nie stac tez mnie) kupowac dopalacza 3D.
>Wiec chcialbym miec karte 2D/3D, ktora bedzie:
>1) kosztowac do 400 (max. 500) zl
>2) posiadac w miare (bardzo) dobre sterowniki dla W95
>3) latwo sie instalowac pod w/w systemem (co chyba
>jest prawie rownoznaczne z pkt. 2)
>4) ladnie chodzila w 2D i w miare ladnie w 3D (najwyzej
>niektorych gierek nie uruchomie, albo beda kiepsko chodzily -
>mysle, ze z tym da sie zyc :-> )
>5) nie musi miec we/wy video (ale moze)
>
>Wiem, ze nie polecacie testow z czasopism, ale wydaje mi sie,
>ze moim wymaganiom odpowiadalaby (chyba?) STB Velocity 128.
>Dostala ona Chip-tipa w maju i wydaje sie byc calkiem fajna :-)
>(obecnie jej cena nie powinna przekroczyc tych moich 500 zl)
>Nie wiem natomiast o co chodzi z tym OpenGL (co to jest?).
>Wedlug ich testu karta ta w ogole tego nie obsluguje.
>Licze na uwagi urzytkownikow tej i podobnych kart i moze takze
>na rady zkupu innych kart (z przyblizona cena)
>Za wszelkie rady i opinie z gory dzieki.
>Czesc i sorry za przydlugi post :-)

Z STB i ogolnie z kartami opartymi na Rivie 128 sa ogromne klopoty
z instalacja. Poza tym to calkiem niezla karta :)) Jest super w 2D,
a na szybkich komputerach, tylko ciutke wolniejsza od VooDoo
w Direct 3D. Ale podkreslam: sterowniki ktore ostatnio
ukazuja sie czesciej niz raz na miesiac sa zupelnie do d.....
Jezeli masz duuuzo cierpliwosci to chyba ta bedzie OK.
OpenGL to standard tworzenia grafiki 3D opracowany przez
Silicon Graphics. Korzysta z niego m.in. GLQuake.
Riva obsluguje ten standard, ale sp.... sterowniki skutecznie
powstrzymuja ja przed rozwinieciem skrzydel.
Pozdrawiam

--
Jacek Dabrowski
jdabrowski_at_w.pl
UIN 8961484


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:20:58 MET DST