Re: Propozycja organizacyjna dla grup - znowu!?!?!

Autor: Krzysztof Grad (kmg_at_strefa.com)
Data: Fri 12 Jun 1998 - 18:03:01 MET DST

Bartłomiej Kosik (B.K.) wrote in message
<6loree$9kd$6_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl>...
>1. Na pececie dziennie jest około 150 - 200 postów, łącznie z reklamami i
>innymi spamami
>2. Jak podzielisz to na grupy tematyczne to trzeba będzie ściągać więcej
>grup na których spamerzy zamieszą reklamy. Wysłanie postu na 1 czy na 10
>grup to przecież pestka.

Problem reklam był, jest i będzie bez względu na to ile będzie grup. Problem
ten może rozwiązać jedynie moderowanie lub kary dl "reklamodawców", jednak
chyba ani pierwszy, ani drugi pomysł nie jest zbyt szczęśliwy :)

>3. Pomysł jest dobry, ale jeszcze nie teraz, myśle że "masą krytyczną"
>byłoby over 300 postów dziennie.

Z tą "masą krytyczną" to różnie bywa. Poza tym kiedy widzę grupy na których
jest 30 (np. nowe-strony), 70 (www), 103 (os.win95), 170 (pecet) postów, to
z ochotą zabieram się za przeglądanie dwóch pierwszych, a pozostałe dwie
przeglądam na końcu. Zupełnie inaczej również podchodzi się do zatłoczonych
grup. Kiedy postów jest np. 50 wtedy przeczytam ich zdecydowaną większość.
Kiedy na grupie jest "kilkaset" postów, najpierw przeglądam nagłówki,
czytając ok 10% nowych postów. Resztę zaznaczam później jako przeczytaną.

>4. Już teraz można zacząć dyskusję nad podziałem, ale jak mówię jest na to
>za wcześnie.

Dlaczego? Może warto by spróbować...

>5. Nie ma co porównywać z grupami anglojęzycznymi - tam pisze cały kumaty w
>tym języku świat, a po polsku mówi mnie ludzi, więc jaki jest sens
tworzenia
>grup na które będzie szło dziennie 20 do 30 postów?

Bardzo duży. Lepiej jest aby na grupę przychodziło 30 postów z czego 28
będzie na temat, niż jak ma przychodzić 200 postów z czego połowa będzie
offtopic lub NTG

>6. Myślę że sama idea jest słuszna, ale tak drobiazgowy podział nie ma
>sensu, raczej może stworzenie właśnie news:pl.comp.pecet.hardware w miejsce
>news:pl.comp.pecet ale to też napotka na opór niektórych osób i wcale nie
>jest pewne że przejdzie w głosowaniu.

Możnaby sprówać rozdzielić grupy merytorycznie, tzn. pl.comp.pecet (gdzie
mówi się o wszystki), rozdzielić na pl.comp.serwis.* (hard, soft itp.) oraz
pl.comp.nowinki.* (gdzie możnaby podyskutować co jest lepsze: VooDoo czy
Riva).

Pozdrawiam

Krzysztof Grad http://www.strefa.com/kmg
kmg_at_strefa.com UiN:4720636 Częstochowa