Re: Spalone części PC

Autor: Piotr Sieklucki (xenocide_at_polbox.com)
Data: Wed 10 Jun 1998 - 20:46:41 MET DST

Tałajczyk Piotr wrote:
> mam pytanie: w jaki sposób można się zabezpieczyć (a właœciwie swój
> sprzęt) przed wyładowaniami atmosferycznymi?
> przyjmijmy, że ten chodzi 24h, albo, że jego wyłšczenie podczas burzy
> jest niemożliwe.
>
> nie chodzi o jakieœ tam UPSY, tylko tańsze rozwišzania.

Specem w tej dziedzinie nie jestem, ale wydaje mi sie, ze oprocz
uczciwego UPS'a nic nie zabezpieczy sprzetu na 100%. Powod:
prad o niestandardowych paramtrach (z pioruna :) moze spalic wszystko
po drodze - listwe, zasilacz i kto wie co jeszcze. Chronic komputer moze
tylko taki UPS, w ktorym prad wyjsciowy ma niewiele wspolnego z wejsciowym
(_zawsze_ idzie z akumulatora, a ten ostatni jest ciagle doladowywany).
W takim systemie w najgorszym razie tracisz czesc UPS'a
(wejscie->akumulator),
ale sprzet jest zabezpieczony fizycznie i przed nagla utrata zasilania.

OTOH, z fizyki zawsze mialem 3....

--
       Piotr 'Xenocide' Sieklucki
          xenocide_at_polbox.com