Re: Cyrix lepszy od Intela!!!

Autor: Tałajczyk Piotr (piotr_ta_at_friko2.onet.pl)
Data: Wed 10 Jun 1998 - 19:59:52 MET DST

oN 9 Jun 1998 16:48:13 GMT, "Krzysztof Maszczyk"
<maszczyk_at_ci-2.ci.pwr.wroc.pl> wRoTe:

>Rzeczywiście gdy czytam narzekania na procesory Cyrix to mam mieszane
>uczucia. Dotąd myślałem, że mam po prostu szczęście bo u mnie chodzi bez
>problemu i jestem ( a raczej byłem) bardzo zadowolony. Kupiłem płytę która
>była testowana z Cyrixem więc procesor kupowałem bez obaw (no i zapłaciłem
>tanio jak za barszcz - bo z cenami Cyrixów chyba nic się nie może
>równać!). Wszelkie aplikacje i popularne gry chodziły bez problemu
>(włącznie z
>Quake II który chodził na tyle szybko, że można było spokojnie pograć -
>około 20 fps).
          ^^^

nie mam mowy kolego o takich wynikach. męczyłem cyrixa przez ponad rok
(on mnie też męczył ;-)). od 20fps-ów można by się przyznać, ale w
320x200 i to przy dobrym wietrze.
na VooDooI w KuakuII (640x480) cyrix166+ wychodził coś około 15fps - a
to nie jest granie. w teście final reality w niektórych jego
składnikach miał wyniki gorsze o 3x (trzy razy) od intelowskiego
odpowiednika.
nie chce mi się nawet pisać o kompresji mp3. przy odtwarzaniu na
WinAmp-ie1.9 miałem 50-55% obciążenie proca- intelowska setka miała
mniej :->.

>Jedyny wyjątek to 3D StudioMax ale podobno są do tego łatki.
>Moim zdaniem Cyrix przy swojej cenie to bardzo dobry wybór - polecam!

aha odnośnie renderingu. renderowałem kiedyś 100 klatek animacji w
lightwave5.5 na CX-ie of cozzz. na 95 klatce zatrzymał mi się cooler,
bo wszystko się nagrzało jak cholera (dzięki temu, że już wcześniej
cooler trochę głośno chodził - zauważyłem to). musiałem skoczyć po
suszarkę do włosów na przerenderowanie się tych 5 klatek, bo nie
chciało mi się wszystkiego puszczać od nowa. ;-)
ale nie o tym miało być.
mianowicie na CX rendering jednej klatki mało skomplikowanej sceny z
niezbyt duża ilością żródeł światła, bez antyaliasingu wynosił 3
minuty (średnio).
tak się złożyło, że w niedługim czasie wymieniłem go na IP166MMX i z
ciekawości zapuściłem na nim ten sam projekt. efekt: jedna klatka 1
min. nic więcej nie trzeba dodawać.

>Krzysiek

                     pozdrowionka...
                              Tałajczyk Piotr