Re: Propozycja organizacyjna dla grup - znowu!?!?!

Autor: Mariusz Mierzejewski (marset_at_friko3.onet.pl)
Data: Tue 09 Jun 1998 - 19:53:49 MET DST

Jacek Dabrowski wrote:
> (...)
> Czy nie denerwuja Was czasem dyskusje, typu ktora drukarka lepsza:
> HP czy Epson, ktory skaner wierniej odzwierciedla zeskanowany rysunek
> itp... itd... A wszystko to na grupie poswieconej przeciez _pecetom_ .
> Przeciez dyskusja o drukarkach / skanerach, dotyczy w rownym stopniu
> uzytkownikow rownierz innych platform sprzetowych (Mac , Amiga)
> Tak wiec proponuje utworzenie nowej grupy, o nazwie powiedzmy:
> pl.comp.druk&scan lub czegos podobnego. Chcialbym sie jednak
> przedtem dowiedziec, jakie jest Wasze zdanie na ten temat. Myle, iz
> [...]

Wyłączenie z grupy Pecet tematyki drukarek i skanerów, jako urządzeń
peryferyjnych i nie niezbędnych dla funkcjonowania kompa, ma sens. Ale
co zrobić z modemami. A dokładnie z modelami zewnętrznymi - to też
urządzenie peryferyjne i pecet da sobie bez niego radę.
BTW czy modemy dla PC nadają się na Maki albo Amigę? Jeżeli tak, to
modemy też za burtę! :-)
Niektóre 'pecetowe' monitory też mogą obsłużyć Maki. Za burte z nimi.
Dyski SCSI - od dłuższego czasu używane w Makach; też wynocha.
Niektóre pecetowe stacje FDD też nadają sie do Amigi - za burtę.
To żart, oczywiście. Ale faktycznie, jakieś uregulowanie Listy Pecet by
się przydało; uważajmy jednak, żeby się tylko nie okazało, że jedynie
zasilacz jest typowo "pecetowy" :-)
Co ja bym usunął?
Oferty kupna-sprzedaży sprzętu i oprogramowania (gier); od tego są
ogłoszenia.
I pytania czysto software'owe, czyli, np. jak w Word uzyskać to i owo,
albo co zrobić, aby Netszkapa otwierała 20 a nie 10 okienek; są
odpowiednie do tego grupy.
Wiem, że tak jest wygodniej. Jedna Lista - nie trzeba daleko szukać, bo
wiadomo, że ludziska pracują na podobnym sprzęcie i programach, więc
ktoś musi wiedzieć; niektórzy nawet doszli do tego, że uważają W95 i
Pecet za to samo, więc wg nich można pytać o wszystko, nawet o
instalacje czcionek w Excelu.

Dla mnie pecet to wyłącznie hardware, ale można patrzeć bardziej
holistycznie (ładne określenie) i uważać, że PC to hardware i software
razem wzięte, i wszystko co się na nim (kwiatek i kurz) i w nim (kurz i
robaki) znajduje. :-)
Pozdr

--
		Mariusz Mierzejewski