Re: dziwna karta grafiki

Autor: Klaudiusz Kulik (kulikk_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 09 Jun 1998 - 15:34:55 MET DST

On Tue, 09 Jun 1998 12:03:25 +0200, "Małgorzata Zatorska"
<farfalla_at_polbox.com> wrote:

> Kupiłem kartę grafiki S3 765 z chipsetem S3 Trio 64V+. Po zainstalowaniu
> do niej driverów (z dyskietki) wszystko było ok. do momenu
> zainstalowania DirectXów które obwieściły że moje drivery są do chrzanu.
> I nic co korzysta z DirectDraw nie działa. Oryginalne Windowsowe drivery
> dla S3 nie chciały się instalować ("tralala hardware is not working i
> takie tam"). Drivery ściągnięte z site'a S3 dla 765 wyrzucały to samo.
> Po napuszczeniu na kartę paru diagnostyków wyciągnąłem że nazywa się
> Sigma Designs REALmagic/2D. Jednak wszystkie karty firmy Sigma Designs
> [...]
        Ta karta to szlif, o czym można się przekonać uważnie
przyglądając się powierzchi chipa (jest wyjątkowo nieudolnie
obrobiony). Sprzedawała to jakiś czas temu lubiana przez wszystkich
firma Action pod nazwą uwaga, uwaga: "Graphics Accelerator". Co
ciekawe, firma Action nie uznawała faktu oczywistego oszustwa, którego
się dopuściła - twierdziła, iż skoro na fakturze jest S3 Trio64V+ i na
karcie jest tak napisane, to wszystko OK, podczas gdy w istocie
wprowadzała klientów w błąd. Proponuję, o ile to możliwe, od razu
zwrócić kartę sprzedawcy i żądać w zamian karty z oryginalnym chipem
S3.

--
K.
PS. AFAIR to nie ma sterowników DirectX do tej karty ;-(