650 mb przenosne

Autor: Ireneusz Brejer (iron_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 09 Jun 1998 - 12:14:23 MET DST

witam

potrzebny mi jest nosnik o wielkosci 650 mb ale przenosny.
chcialbym aby taki nosnik/urzadzenie mozna bylo latwo podlaczyc
do kazdego komputera/os'a

zastanawialem sie nad:
1. zip - koszt max. 1100 zl. w tym 7 dyskow oraz zipp parallel.
przeraza mnie te 7 dyskow. i jaki jest tego realny transfer ?
czy pod dos/w95/linux/nt40 latwo i szybko to mozna podlaczyc ?
czy scsi poprzez parallel port jest szybsze od only parallel ?

2. PHd - Packet Hard Disk. przenosny hdd na port rownolegly.
nie znam kosztu takiego dysku. i czy pod inne systemy latwo
podlaczyc.

czy mozecie mi cos jeszcze zaproponowac ?

irek