Re: HP690c+ zle drukuje kolory

Autor: Jerzy Łukasiewicz (torun_at_baza.com.pl)
Data: Tue 09 Jun 1998 - 11:29:02 MET DST

Jacek Sitowski wrote:

> Dziękuję Chesterze za opis "nowinek" w 720. Odpowiadam pod tym postem,
>
> bo chciałbym się dowiedzieć, czy te same rozwiązania zastosowano w
> 890, którą tu polecasz.

Witam Jacku :)

Jeżeli chodzi o 890c, to na temat mechaniki nie będę się póki co
wypowiadał
(jeszcze jej nie rozbierałem ;)) jeżeli jednak bardzo Ci zależy popytam
w serwisie HP.

> Jeśli można jeszcze Cię pomęczyć, to zapytam,
> co wymiernie zyskałbym zamieniając model 850C na 890C?

Jakość wydruku, szybkość przetwarzania danych (sterownik890c
wykorzystuje technologię MMX), niekoniecznie
szybszy druk. W czerni praktycznie ta sama jakość,
w kolorze dużo wyższa.

> Znacząco udało
> się zmniejszyć objętość kropel, bodaj do 10 pikolitrów. Pisałeś o
> PhotoRet II. To wszystko są jednak hasła reklamowe, a nie ma to jak
> opinia praktyka.

;))) Dzięki.Przede wszystkim zmniejszenie objętości kropli dało
możliwość nałożenia
większej ilości kropli na jeden pixel obrazu (do 16 na pixel). tym samym

uzyskano zwiększenie palety kolorów w obszarze 1 pixela.
Każda składowa (CMYK) może występować w 4 różnych poziomach
intensywności. Jest to rozwinięcie technologii PhotoREt z DJ 690c, w
której
zastosowano 2 poziomy intensywności dla Cyan i Magenta poprzez dołożenie

Cartridgea Photo.
Następną ciekawostką jest technologia ColorSmart II składająca się z 3
elementów.
- sRGB - fuzja projektów HP i M$ cudeńko to będzie w
standardziewszelakich nowych
     Wind - o ile mnie pamięć nie zawodzi - standard definicji cyfrowego
opisu poszczególnych
     barw dla wszystkich urządzeń - niech mnie ktoś poprawi jeśli się
mylę.
- SmartFocus - poprawianie rozdzielczości materiałów 72, 75dpi - głównie
chodzi o
     grafikę z internetu.
- MMX wykorzystanie możliwości przez dołączone sterowniki.

Na koniec to co tygryski lubią najbardziej - drogie zabawki ;))))
HP powspółpracowało sobie z Kodakiem (logo kodaka na drukarce) i dzięki
temu
mamy na co wydawać pieniądze.
Cud nazywa się HP Deluxe Photo Paper i służy do superdrogich wydruków z
drukarek
mających logo Kodaka naklejone.
Efekt wizualny zadowalający, ekonomicznego niestety nie znam, tego
papieru jeszcze nie mamy
w ofercie.

BTW
Polecam materiały firmy FOLEX.
Dostałem właśnie katalog próbek. Od płótna lnianego (do drukarek
atramentowych ocz.),
do blachy falistej ;))
Poważnie - mają właściwie wsjo. Folia do wyklejania kasetonów,
"wprasowanki", glossy,
naklejki, matowe, błyszczące, srebrne, metalizujące np. złoty kolor z DJ
890c....... Złoty, nie żółty,
płótna - obrazek Picasso dajmy na to wygląda przednio na czymś takim,
ale również oprawa
pracy dyplomowej czy książki.

Pozdrowionka serdeczne

                JŁ