Re: DzierżawkA - jak to działa ???

Autor: Wojtek Wolyniak (wojtek_at_matrix.com.pl)
Data: Mon 08 Jun 1998 - 16:54:26 MET DST

On Mon, 08 Jun 1998 13:02:30 GMT, monikom_at_widzew.net (Marek
Monikowski) wrote:

> [...]

Roznie bywa, czasem tak, czasem nie.

>Najczesciej: tak.
>Wg moich obserwacji z modemu nie da sie wiecej wyciagnac niz 3 KB/s,
>a czesto jest duzo mniej.
>Na laczu stalym czesto osiagam wiecej (nawet z USA).
>Jesli do tego modem jest podpiety pod jakas stara, mechaniczna centrale,
>to albo cieszysz sie, jak osiagniesz 1KB/s, albo cie co kilka minut
>rozlacza (w Lodzi z centrala (6)37xxxx sa wlasnie takie problemy).
>Poza tym przy dzierzawce odpada problem modulacji/demodulacji wiec jest
>bardziej niezawodna, a co za tym idzie - szybsza.

Druciki podlacza sie do np. HDSLi, lub ISDNow, lub jakichkolwiek
urzadzen typu modem. Wybor urzadzenia zalezy od tego czego oczekujesz
po takim laczu stalym. (przepustowosc, odleglosc)

>W zaleznosci od okolicznosci. U mnie np. jest karta sieciowa i skretka do
>niej podpieta. Sadze, ze to zalezy od organizacji sieci. Ale kabel
>dzierzawiony musi byc podpiety, zdaje sie, wlasnie pod specjalny modem.

A dalej to wyglada przewaznie tak, ze podlacza sie do takiego modemu
karte z portem V.35 lub router z takim portem. W wypadku zwyklych
modemow asynchronicznych wystarczy wetknac je do seriali dwoch pecetow
po obu stronach linii. Nie wiem jak to prosciej wytlumaczyc. Jak ktos
potrafi to bardzo prosze. :)

www.tpnet.pl

>To zalezy, czy chcesz dzierzawke, czy ISDN.
>Jesli dzierzawka, to ciagniesz kable. Jesli ISDN, to jesli jest
>odpowiednia centrala to mozna jedna pare przeznaczyc na ISDN.

To zalezy czego oczekujesz od lacza stalego. W przypadku dzierzawki z
PolpakT wystarczy para drucikow.

>Jesli zachce ci sie lacza 2Mb to tak.

Tu tez wystarczy para drucikow

>PS. Nie jestem ani sieciowcem, ani expetem. To co napisalem to tylko moje
>obserwacje. Jesli ktos zauwazyl niescislosci to prosze o poprawienie mnie
>bez komentarzy typu ``Ty lamerski idioto'' ok?

Dobra rada:
Jesli chcesz sie brac za podlaczanie dzierzawki to zaplac jakiejs
firmie ktora ci to zrobi.

>pozdrawiam

ja rowniez

                        Wojtek