Re: DzierżawkA - jak to działa ???

Autor: Marek Monikowski (monikom_at_widzew.net)
Data: Mon 08 Jun 1998 - 15:02:30 MET DST

"Konrad Kaminski (HADEK)" <hadek_at_friko.onet.pl> napisal:

> 1. Stoi sobie koło śiebie, dwa
> komputery. Jeden połączony przez modem a
> drugi łączem stałym.
> Czy ściągając przykładowego "xxx.zip" z
> dowolnego serwera (w tym samym czasie)
> na obu komputerach naraz, otrzymam ten
> plik szybciej na łączu stałym ??

Najczesciej: tak.
Wg moich obserwacji z modemu nie da sie wiecej wyciagnac niz 3 KB/s,
a czesto jest duzo mniej.
Na laczu stalym czesto osiagam wiecej (nawet z USA).
Jesli do tego modem jest podpiety pod jakas stara, mechaniczna centrale,
to albo cieszysz sie, jak osiagniesz 1KB/s, albo cie co kilka minut
rozlacza (w Lodzi z centrala (6)37xxxx sa wlasnie takie problemy).
Poza tym przy dzierzawce odpada problem modulacji/demodulacji wiec jest
bardziej niezawodna, a co za tym idzie - szybsza.

> 2. Łącze stałe, podłącza się do
> specjalnych modemów, czy do karty
> sieciowej ???

W zaleznosci od okolicznosci. U mnie np. jest karta sieciowa i skretka do
niej podpieta. Sadze, ze to zalezy od organizacji sieci. Ale kabel
dzierzawiony musi byc podpiety, zdaje sie, wlasnie pod specjalny modem.

> 3. Czy zakładając sobie łącze stałe z
> TPsa będę musiał ciągnąć od nich kabel,
> jeśli mam trzy linie telefoniczne. ???

To zalezy, czy chcesz dzierzawke, czy ISDN.
Jesli dzierzawka, to ciagniesz kable. Jesli ISDN, to jesli jest
odpowiednia centrala to mozna jedna pare przeznaczyc na ISDN.

> 4. Czy światłowody mają coś wspólnego z
> łączem stałym ???

Jesli zachce ci sie lacza 2Mb to tak.

PS. Nie jestem ani sieciowcem, ani expetem. To co napisalem to tylko moje
obserwacje. Jesli ktos zauwazyl niescislosci to prosze o poprawienie mnie
bez komentarzy typu ``Ty lamerski idioto'' ok?
pozdrawiam

--
* Marek Monikowski - monikom_at_widzew.net
* nie odpowiadam na maile pisane w HTML