Re: Podkręcanie PC

Autor: Mariusz Mierzejewski (marset_at_friko3.onet.pl)
Data: Fri 05 Jun 1998 - 18:02:13 MET DST

Głogowski Marcin wrote:

> Mam PC z iNTELEM 166 MMX i chcę coś z tym żółwiem zrobić, więc proszę o
> odpowiedź, czy podkręcanie jest bezpieczne, ile na takim "podkręcaku"
> pociągnę, czy szybkość pracy rzeczywiście wzrasta i gdzie można znaleźć
> info jak to zrobić.

To zależy jakiego cudaka masz. Ja mam takiego co nie realizuje mnożnika
większego niż 2.5. Ale jest na to rada, gdy Twoja płyta taktuje szynę na
75, 83, albo i 90MHz. Wtedy spokojnie można 2.5x75=187MHz, albo
2x83MHz=166MHz; albo 2.5x83MHz, ale tu może Ci się zawiesić.
Jak masz nowego procka i dobrze go schłodzisz, to do 4 lat spoko będzie
działał. No, chyba że już na początku zacznie wariować.
A czy się duuużo zyskuje na takim podkręceniu? Trudno powiedzieć - jedni
mówią, że tak i kręcą, ja przy ustawieniu 2.5x75 nie odczułem zbytniego
wzrostu; programy testujące i diagnostyczne i owszem, ale w moim
odczuciu nie był to kop, który mie zadziwił.
A jak zrobić? To proste przestawić zworki na płycie, a przy zbyt
szatańskich ustawieniach pogrzebać w BIOS.
Według CHIP'a dla 166MHz, najbezpieczniej (najdlużej pochodzi) jest
podkrecac na 3x66=200, potem 2.5x75MHz, 2x83MHz, a na końcu 2.5x83MHz -
największy ponoć kop i najkrótszy żywot proca.
Pozdr
 --
                Mariusz Mierzejewski
                mailto:marset_at_friko3.onet.pl