Re: Hilfe -- PIORUN !!!

Autor: Arkadiusz Soroka (ipitaa_at_cc.uni.torun.pl)
Data: Wed 03 Jun 1998 - 22:59:16 MET DST

On Tue, 2 Jun 1998, Rafaello.... wrote:

> Listwa przeciwprzepięciowa jest do dupy. Ja używałem 3 z różnych firm i jak
> u mnie w pracy przypierdoliło to dymek poszedł z modemu, drukarki i paru
> innych rzeczy. Tylko tam gdzie były UPS nic się nie stało. A propos listwy
> są nadal sprawne.
> Rafaello...
Niestety nie moge sie z tym zgodzic. Tez jestem z Torunia i przezylem ta
burze (a byla niezla). Piorun przylozyl prawdopodobnie w nasz bydynek i
efekty sa oplakane - pomijajac inne uszkodzenia - padl w drzazgi SUN
Sparc Station 5 podtrzymywany UPS-em. Natomiast router podlaczony przez
listwe chodzi bez problemu, tyle ze jego monitor stracil synchronizacje i
modem zewnetrzny (tez przez listwe) prawdopodobnie dokonczyl swoich dni.
Tak wiec nie ma reguly, ze listwy sa dd a UPS cacy. Poczatkowo
przypuszczalem, ze impuls poszedl kablem telefonicznym (lacze stale), ale
kolejnosc urzadzen i awarii chyba na to nie wskazuje:
1. modem - padl
2. router - OK
3. hub - OK
4. SUN - padl
Poza tym mielismy jeszcze wlaczony 386 poprzez listwe (ACAR) i jest OK.

Pozdrawianko!

Arkadiusz Soroka
Instytut Procesow Informacyjnych Torun

ipitaa_at_cc.uni.torun.pl aas_at_priv.onet.pl