K6-2 kontra celeron czyli jaki procesor wybrac

Autor: Fachman (Fachman_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 02 Jun 1998 - 22:36:06 MET DST

> W ostatnim PCWorld'zie znajduje sie obszerny artykul o Celeronie. Okazuje
> sie on tatalnym bledem Intela: wyniki gorsze od IP200MMX, aby
zaoszczedzic
> usunieto w nim zewnetrzna pamiec!!! Poza tym procesor ten jest cholernie
> drogi, jak na nieudany produkt (w USA 155USD,u nas powinno byc ok
> 190-200USD),
chcesz kupic dobrze procesor najpierw odpowiedz sobie na pytanie
1. jakich programow uzywasz?
2. czy bez podkrecal na wyzsza czestotliwosc?

zgadzam sie ze niepodkrecony celeron jest "wolny" w aplikacjach biznesowych
ale jesli potrzebujesz szybkiego procka do windy to kupuj cyrixa on w ich
testach wychodzi najlepiej :) a tak na powaznie szybkosc pracy tych
aplikacji jest juz tak wysoka ze przecietny uzytkownik nie odczuje roznicy
szybkosci pomiedzy p200mmx a p2-400 przy pracy na przyklad ze zwyklym
wordem. no ale odpalasz quake i roznice widzisz wyraznie.
Gdyby celerona nie dalo sie podkrecic na 400 to nigdy bym go za taka cene
nie kupil poniewaz 266 ze swoja szyna 66mhz jest wolny chociaz w quake
rowniez wyprzedza i to sporo p233mmx, ale wtedy bardziej oplacaloby sie
kupic p2-233(gdyby udalo sie wam ten procesor zmusic do pracy na 350mhz to
rowniez bylby to dobry wybor poniewaz uzyskalibysmy predkosc
porownywalna z celeronem 400 z tym ze musimy pamietac ze p2-233 pracuje na
2.8v a celeron na 2.0v wiec lodowka inside recomended :)))
nalezy sobie uzmyslowic ze w dzisiejszych czasach od procesora oczekuje sie
szybkosci w operacjach zmiennoprzecinkowych i to dlatego ludzie kupuja
intel`e a nie cyrixy czy amd, ktore postawily na operacje
staloprzecinkowe). prosze sobie zajrzec na strone www.tomshardware.com i
poczytac.
jezeli ktos potrzebuje procesora do servera to tam najlepszym wyjsciem jest
kupno cyrixa ktory jest najszybszy w takich operacjach
nie bardzo wiem jak sie odnies do podkrecania procesorow K6 zwlaszcza tych
nowszych pracujacych na 2.2v jezeli ktos to wyprobowal to prosilbym o
przeslanie informacji na email

pozdrawiam
PS. amd k6-2 jak wykazuja testy nadal nie jest liderem w operacjach
zmiennoprzecinkowych nawet jesli uzywa sie specjalnie skopmilowanych
driverow
PS2. mnie bardzo niepokoi rosnacy prymat intela ale mam nadzieje ze nowy
procesor cyrixa majacy miec 3 razy szybszy koprocesor stanie sie prawdziwa
alternatywa ale na razie mamy to co mamy