Re: OPTIMUS - dobra firma, fa³szywe opinie

Autor: MT! (mtandsev_at_kki.net.pl)
Data: Mon 01 Jun 1998 - 23:15:32 MET DST

Zibi napisa³(a) w wiadomo¶ci:
<01bd8946$d993cca0$8c4fc1c1_at_zpanek.obr.tarnow.pl>...
>Mój g³os w tej sprawie.
>Kiedy¶ wysiad³ mi koputer. Mia³ jeszcze gwarancjê wiêc zanios³em do serwisu
>w firmie której go kupi³em. Firma chwali³a siê logiem OPTIMUS. Panowie
>powiedzieli ¿e za tydzieñ bêdzie. Nie by³o. Znowu za tydzieñ.
>Wreszcie po wiêcej jak dwóch tygodniach mia³em
>komputer w domu. Okaza³o siê ¿e procesor (486DX4) pracuje z prêdko¶ci± 286.
>Znowu do serwisu.
> Serwis to ola³ z góry na dó³ ciep³ym moczem. Pzy
>okazji dali do zrozumienia ¿e taki marny klient detaliczny jak ja to tylko
> [...]

A czego siê spodziewa³e¶?
Osobi¶cie nigdy nie mia³em Optimusa. (nauczy³ mnie przypadek kolegów)
Pierwszy z nich zakupi³ zastaw Harvard P60 (to by³y dawne czasy). Po paru
miesi±cach pad³a p³yta. Zawie¼li¶my ca³o¶æ do serwisu. Chcieli¶my zabraæ CD,
bo go¶æ ma drugiego PC.
Ludzie nie pospadajcie ze sto³ków!!!!!!!!!!
"Serviceman" odkrêci³ zasilacz i próbowa³ CDka wyj±æ ty³em.!!!! :-0
P³yta pole¿a³a w servisie 3 tygodnie, po czym panowie powiedzieli, ¿e
wys³ali j± do Nowego S±cza. Po kolejnych tygodniach przys³ali j± naprawion±.
Odebrali¶my komputer zaplombowany i którego¶ dnia jak siê okaza³o panowie
ukradli mu z twardziala ma³ego pina i ¶róbki z kieszeni. W kieleckim
oddziale Optimuse to jacy¶ z³odzieje wtedy pracowali.

Drugi przypadek to zestaw Harvard P75. Kolega skuszony cen± za zestaw z
Intelem P75 (parê lat temu to by³a okazja) zakupi³ wymieniony zestaw (te¿ w
Kielcach). Jak siê okaza³o Z Intela to w tym komputerze jest chyba
wspomnienie. Zamontowano w nim procesor NexGen taktowany 75MHz. Na dodatek
procesor ten wymaga specjalnej p³yty g³ównej, na której nie mo¿na zamontowaæ
innego CPU. ¯eby jeszcze bardziej zapêtliæ. Reklama pisa³a "¦wietny komputer
dla studentów". Bandyci morduj± nas studentów na ulicach a Optimus zmontowa³
zastaw BEZ KOPROCESORA !!!!!!!! Kurcze, to ma byæ zestaw dla studenta
mechaniki?? ¯eby ju¿ totalnie obni¿yæ cenê zestawu, zamontowano kartê
grafiki, która pod Wind± 95 dzia³a jako VGA. Próbowa³em wszystkiego (nowa
instalacja systemu, alternatywne sterowniki) sprawdzi³em kartê na innych
komputerach i nic. Karta jest okre¶lona w zestawie jako "ultraszybki
akcelerator 2D" Firma ?????? Na chipie graficznym by³a nalepka STB. Pod ni±,
na chipie napis Eagle i symbole. Ró¿ne my¶li nachodz± cz³owieka jak zobaczy
co¶ takiego.
Ostatnio kolega zakupi³ modem Diamond Supra 28800 z upgradem do 33600. U
mnie dzia³a super, u niego jak jest modem, to ginie port, jak jest port, to
nie wykrywa modemu. Mój modem te¿ owariowa³ na tym sprzêcie. W serwisie
powiedzieli, by przeinstalowa³ system i zakupi³ LEGALNE oprogramowanie!!!
hahahahaha

Moje do¶wiadczenia z serwisem s± zupe³nie inne.
Kupi³em sk³adaka 486 DX2 (wtedy to by³em go¶æ). To by³ mój pierwszy komputer
(nie licz±c ATARI). No có¿. By³ zaplombowany ale mnie korci³o. Po paru
miesi±cach pad³a karta IO (po przetaktowaniu procesora) ci±gn±c za sob±
stacjê dyskietek. Przyklei³em plomby na klej. Pojecha³em i ............ nie
mieli IO³ki to po ni± pojechali do hurtowni, W 3 godziny mia³em komputer w
domu (stacjê dyskietek te¿ wymienili). Mo¿e firmom gara¿owym bardziej zale¿y
na klientach?