Re: Przepisywanie tekstow :)

Autor: Adam Hetmanski (hetman_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 01 Jun 1998 - 21:06:58 MET DST

Dnia Sun, 10 May 1998 19:39:06 GMT, piotr_ta_at_friko2.onet.pl (Tałajczyk
Piotr) raczył(a) napisać:

>oN Sat, 09 May 1998 19:01:56 GMT, "JaVoL" <dj_dj_at_friko4.onet.pl>

>a co kogoś to obchodzi!!!!

>ROTFL!!! może jeszcze 14-stkami???

>te 2PLN miało znaczyć, że bez drukowania?!?!?!?!??
>ROTFL!!!

Ostatnio dość często dyskutowano tutaj o cenach
przepisywania prac dyplomowych.
Co rusz, ktoś ogłaszał się z niższą ceną od swojego
poprzednika, a tu ciagle dalej pojawiały się słowa
"że za drogo", "ceny z nieba" itp. itd.
Zaraz chcę też zaznaczyć, że sam nie przepisuję prac
za pieniądze (co najwyżej bliskim znajomym za friko),
bo nie mam na to sił i czasu.

Niech ktoś mi zdradzi jak może się opłacać przepisywanie prac
dyplomowych np. po 1 zł za 1 stronę?
Powiedzmy, że mamy takie 200 stron do przepisania.
Należy potem wydrukować 3 egzemplarze pracy, czyli
600 stron. To na przykład na atramentówce HP690
opróżnia cały nabój z czarnym atramentem (a co jeśli są kolory?).
Taki nabój kosztuje ok. 110 zł. Czyli 200-110 = 90 zł zysku.
Teraz dalej. Przepisanie 1 strony A4 (1 1/2 lini odstępu, 12pt
czcionka) trwa około 5-10 minut (a może się mylę?) samego
tekstu (a co gdy są schematy, tabele itd.?). Tak więc
przepisanie takiej pracy to co najmniej 5*200=1000 minut czyli
około 16,6 godziny. Tak więc mamy 90/16,6 = 5,4 zł za godzinę
(przy prostej pracy i szybkim pisaniu oraz nie wliczając czasu
potrzebnego na wydrukowanie, poza tym dochodzi jeszcze kwestia
doczytania się tego co jest w "rękopisie").
Moim zdaniem jest to śmiesznie mało za poprawnie i dobrze
edycyjnie wykonaną pracę.
(Nie mówiąc o tym, że gdy np. będziemy pisać chociażby 10 min/stronę
to nasz zarobek wyniesie około 2,7 zł / godzinę, a to już paranoja).

Ciekaw jestem Waszych reakcji. A może ktoś z Was uzna, że nawet
ten 1 zł za stronę to drogo?

Z pozdrowieniami
Hetman
hetman_at_zeus.polsl.gliwice.pl