Celeron, bylo:Re: AMD K6-2 juz jest !!

Autor: Mariusz Mierzejewski (marset_at_friko3.onet.pl)
Data: Mon 01 Jun 1998 - 10:07:01 MET DST

Fachman wrote:
> lepszy celeron 266 bez problemu chodzi na 400 a niektore nawet na 450 do
> tego mozna bedzie kupic plyte na tanim chipset`cie EX na ktorym sa juz
> plyty obslugujace 100mhz. (...)

Wlasnie. Chciales sie dowiedziec czegosik o Celeronie i chipsecie EX.
Celeron to takie PII bez "kaszy", nie? A czy na plycie z EX jest cache
L2 na plycie, czy tez nie ma, jak na LX i BX? Bo jezeli jest to zestaw
C. i EX bedzie lepszy niz C. i BX. Ale jezeli jest cache L2 na EX to czy
mozna na taka plyte wladowac normalne PII (w jednej z firm powiedzieli,
ze mozna). I co wtedy z L2? Odlacza sie, czy przemienia w L3? :-)
Nie wiem, bo nie sprawdzalem naocznie, jak dziala Celeron. Ale w PC
Kurier porownano go z PII266 i P200MMX, wynik jest blizszy tego drugiego
niz PII. Wiem za to (wlasnorecznie robilem kilka testow z roznymi
prockami), ze przy takim zegarze (266Mhz i wyzej) brak cache L2 odbija
sie znacznie (ok. 30-40%) na wydajnosci calego kompa.

--
		Mariusz Mierzejewski
		mailto:marset_at_friko3.onet.pl