Re: Twardy a miekki reset - roznice

Autor: Marek Monikowski (monikom_at_widzew.net)
Data: Sat 30 May 1998 - 00:09:58 MET DST

Artur Czeczko <Artur.Czeczko_at_students.mimuw.edu.pl> napisal:

[...]
> Po twardym resecie jest 612 kB wolnej pamięci
> konwencjonalnej, po miękkim - chyba 587 (nie wiem, czy nie przekręciłem).
> Co tu jest winne: BIOS? Sprzęt? a może ten calderowaty DOS? - to ostatnie
> wydaje mi się bardzo wątpliwe...

Kiedys chcielismy (ja + kumple z uczelni) wyciagnac jedno haslo pewnego
goscia. Napisalismy rezydenta (komp byl bez hdd), ktory symulowal
oryginalke i grzecznie pytal o haslo. Ale facet byl sprytny i przed
odpaleniem robil ctrl-alt-del i rezydenta szlag trafial. To zaraz potem
napisalismy rezydenta, ktory przechwytywal ta trojce i DOKLADNIE SYMULOWAL
GARACY RESTART :)) razem z wypisywaniem ramek, ``ruszaniem'' dyskietki
bootujacej i tymi wsystkimi komunikatami. Facet nie mial szans sie skapnac
i haselko bylo nasze.
Moze u ciebie tez jest jakis taki dziwny virus lub cos w tym rodzaju
symulujace tylko restart, a faktycznie pozostajace w pamieci? Bo jak
wiadomo, na twardy reset silnych nie ma i wtedy rezydent znika - stad
wiecej pamieci. Malo prawdopodobne, niemniej mozliwe.

pozdrowka!

--
* Marek Monikowski - monikom_at_widzew.net
* nie odpowiadam na maile pisane w HTML