Twardy a miekki reset - roznice

Autor: Artur Czeczko (Artur.Czeczko_at_students.mimuw.edu.pl)
Data: Thu 28 May 1998 - 15:32:29 MET DST

Zauważyłem róznicę między twardym a miękkim restartem komputera, która
przejawia się w tym, co wypisuje polecenie mem. System operacyjny -
Caldera DR-Open DOS. Konfiguracja - w CONFIG.SYS (a tak naprawde
CONFIG.CLD, bo chcialem miec mozliwosc uruchamiania wielu systemów
jednocześnie) z liczących się wpisów - tylko HIMEM.SYS bez żadnych
parametrów. Po twardym resecie jest 612 kB wolnej pamięci
konwencjonalnej, po miękkim - chyba 587 (nie wiem, czy nie przekręciłem).
Co tu jest winne: BIOS? Sprzęt? a może ten calderowaty DOS? - to ostatnie
wydaje mi się bardzo wątpliwe...

Artur
a.czeczko_at_students.mimuw.edu.pl