Re: Padniete sterowniki HDD pod W'95

Autor: Mi(K)rus69 (mikrusik_at_polbox.com)
Data: Thu 28 May 1998 - 21:29:23 MET DST

Czesc,

Konrad napisał w wiadomości:

>Win 95 w Menedzerze Urzadzen ukazuje mi się konflikt- sterownik >HDD
przez co nie wykrywa CD-ROMu - usuwam sterowniki moj PC
>naturalnie sie wiesza , restartuje , Win wykrywa kontroler PCI IDE ,
> kolejno 1 i 2 kontroler IDE.

1. Podaj co to za plyta ( chyba jednak TX lub LX )
2. Co i jak masz podlaczone do IDE kontrolerow ? Gdzie i ile HDD,
gdzie CD-ROM, czy cos jeszcze ( ZIP, LS-120, itp. )
3. Wejdz w tryb awaryjny i wypisz jakie sterowniki HDD zostaly
wyswietlone ?
4. Co w trybie awaryjnym system widzi w pozycji 'stacje dyskow' ?
5. Czy te objawy wystepuja przed/po zainstalowaniu Bus Mastera ?
Jesli tak to poczytaj na grupie uwagi dot. Bus Masteringu.
[...ciach...]

>znak zapytania z nowym urz. ? PCI BRIDGE

Jest to typowy objaw dla plyt z chipsetami TX/LX. Sa one zbyt nowe
dla W'95 ( nawet OSR2 ). Dlatego z reguly producenci na dyskietce
( lub plycie CD-ROM ) dolaczanej do plyty umieszczaja program ko-
rygujacy niniejszy problem. U roznych producentow nazywa sie roznie.
Jako ciekawostke podam, ze Intela driver dla Bus Masteringu o ozna-
czeniu 3.2.2 ( najczesciej spotykany na rynku to 3.01 ) zawiera w
sobie te poprawke, ale w przypadku niektorych plyt sprawia klopoty
( takie same jak 3.01 ).
_Przed_ zainstalowaniem BM musisz zainstalowac program korygu-
jacy ( patch'a ), inaczej moga byc powazne problemy ( zwlaszcza
komunikaty "Brak dostepu do rejestru" ).

Co do glownego problemu, podaj dane wymienione w 1 czesci.
Na priv'a podrzuc tez co zawiera Twoj config.sys i autoexec.bat

>Konrad Zawisza

Pozdrawiam - Mi(C)rus69