Re: PIO ?????????????????????????

Autor: Mi(C)rus69 (mikrusik_at_polbox.com)
Data: Thu 28 May 1998 - 22:16:07 MET DST

Czesc,
Tygrysek napisał(a) w wiadomości:

>Pierwszy z nich ( HDD-przyp.moj ) jest podłączony do pierwszego
kontrolera z CD-ROM'em

Ten wariant w zasadzie wykorzystywany winien byc tylko w przypadku,
gdy dyski 'nie toleruja sie'.( np. ze wzgledu na technologie ) Byly
takie
przypadki dla kombinacji np. Caviar/Seagate. Nalezy pamietac, ze
interfejs IDE dla CD-ROM-u to tak naprawde _IDEATAPI_, a wiec nie
to samo. Innym przypadkiem, gdy korzysta sie z takiego ukladu jest
sytuacja, gdy jeden dysk jest nowy ( UDMA/PIO4 ), a drugi starszy,
wolny ( PIO0/PIO2 ), bo nowe CD-ROMy dobrze sobie czasami daja
rade nawet z UDMA. Inaczej korzystniejszym rozwiazaniem jest 2 razy
HDD, a na drugim kontrolerze - CD.

>BIOS wykrywa mi obydwa HDD jako PIO-3.
W tym przypadku lepiej jest wsadzic oba dyski na pierwszy kontroler.

>1). Czy jak ręcznie zmienię HDD z PIO-3 na PIO-4 a on jest na
> PIO-3 to co się stanie ?
W najlepszym przypadku : komp zignoruje to ustawienie, w najgor-
szym : posypia sie Windowsy ( w tym rowniez pojawia sie problemy
w dostepie do rejestrow )

>2). Czy jeżeli CD-ROM pracuje na PIO-3 a ja mu zmienię na PIO-4
>to przestanie pracować ?
Raczej nie, ale ze wzgledu na dzialanie korekcji mozesz uzyskac
znacznie gorsze parametry dostepu niz pierwotnie.

> Tygrysek
> Tylko WINDA !!!!!!!!!!

Pozdrawiam - Mi(C)rus69