Re: PIO ?????????????????????????

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Thu 28 May 1998 - 14:38:51 MET DST

Tygrysek wrote:

> Mam w kompie 2 HDD, WDC 850 MB i CAVIAR 210 MB. Pierwszy z nich jest
> podłączony do pierwszego kontrolera z CD-ROM'em a drugi HDD do drugiego
> kontrolera. Przy starcie kompa BIOS wykrywa mi obydwa HDD jako PIO-3. I w
> tym miejscu nasuwa mi się pytanko:
> 1). Czy jak ręcznie zmienię HDD z PIO-3 na PIO-4 a on jest na PIO-3 to co
> się stanie ?
Jesli ten 850MB dysk obsluguje (a wydaje mi sie, ze nie, choc moge sie mylic)
PIO-4, to transfer z dysku >teoretycznie< troche wzrosnie.
Jesli nie, to (przynajmniej w moim przypadku a mialem podobne) powodowalo to
znaczne zwolnienie transferu i czeste przerwy w trakcie kopiwania dluzszych
plikow.
Zreszta teraz mam plyte, ktora sama wykrywa najwyzszy mozliwy tryb PIO i nawet
ustawianie recznie w setup'ie wyzszego nic nie daje - i tak ramka konfiguracyjna
pokazuje swoje.

> 2). Czy jeżeli CD-ROM pracuje na PIO-3 a ja mu zmienię na PIO-4 to
> przestanie pracować ?
Nie probowalem tego nigdy, ale objawy moga byc podobne do tych z twardym
dyskiem.

> 3). Czy duża jest różnica pomiędzy PIO-3 a PIO-4
PIO-3 pozwala na transfer pomiedzy wewnetrznym kontrolerem dysku (ale nie
nosnikiem magnetycznym !) a kontrolerem EIDE na plycie glownej z predkoscia cos
ok. 11,3 MB/s. PIO-4 -> 16,6 MB/s. Rzeczywisty wzrost szybkosci jest znacznie
mniejszy (podobnie jak w przypadku UDMA33 -> 33MB/s), gdyz predkosc odczytu
danych z samego talerza dysku jest od tego niezalezna i znacznie mniejsza niz
ww. transfery.

> Tygrysek
> tygrys99_at_friko4.onet.pl
> Tylko WINDA !!!!!!!!!!

| ZBIGNIEW KLOS | Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group | Grudziadzka 9/13 |
| e-mail: zklos_at_lucent.com | 85-130 Bydgoszcz |
| phone: +48 52 349 1423 | POLAND |